  • 1. Data: 2002-04-02 09:35:26
    Temat: Wyngarodzenia, ZUS, US
    Od: "Qubeczek" <q...@w...pl>

    Witam,
    zatrudniłem na początku marca osobę, zarejestrowałem w ZUS, jednak pensje
    wypłacam 2 kwietnia. Stąd moje pytania:
    1.) Co umieścić na deklaracjach ZUS za marzec, i czy w ogóle mam takowe
    składać ( ponoć liczą się pensje wypłacone w danym miesiącu, a nie należne,
    w związku z czym jeśli wypłacam w kwietniu, to niby składki płacę dopiero w
    maju, mam rację ?)
    2) Co mam złożyć na PIT-4 ? Czy w ogóle składać za marzec, a jeśli tak, to
    czy zerowe czy uwzględniać tą pensje należną, lecz nie wypłaconą ?
    3) Czy pensję tą wrzucam w koszty za marzec, czy za kwiecień ( pełna
    księgowość ) ?

    Aby było ciekawiej, w marcu osoba ta przyniosła mi tygodniowe L4. Jak to
    rozliczyć z ZUS'em ?

    Ogólnie jak się rozlicza pensje należne za miesiąc x, a płacone w x+1 ?

    Z góry dzięki za sugestie

    Kuba

  • 2. Data: 2002-04-02 13:20:36
    Temat: Re: Wyngarodzenia, ZUS, US
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Qubeczek" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    należne,
    > w związku z czym jeśli wypłacam w kwietniu, to niby składki płacę dopiero
    Tak. Jeden oddział zus-u zażyczył sobie zerowych deklaracji, ale w innym
    poinformowano mnie, że to bez sensu i żadnych zerowych nie chcą. Chyba
    lepiej zadzwonić do tego własnego i się upewnić.

    > 2) Co mam złożyć na PIT-4 ? Czy w ogóle składać za marzec, a jeśli tak, to
    > czy zerowe czy uwzględniać tą pensje należną, lecz nie wypłaconą ?
    Ja jestem za złożeniem dopiero za miesiąc, w którym nastąpi wypłata, czyli
    za kwiecień (do 20-go maja).

    > 3) Czy pensję tą wrzucam w koszty za marzec, czy za kwiecień ( pełna
    > księgowość ) ?
    Koszty marca.

    > Aby było ciekawiej, w marcu osoba ta przyniosła mi tygodniowe L4. Jak to
    > rozliczyć z ZUS'em ?
    Jeżeli wypłata L4 nastąpi razem z wynagrodzeniem za pracę w kwietniu to w
    deklaracjach za kwiecień.

    > Ogólnie jak się rozlicza pensje należne za miesiąc x, a płacone w x+1 ?
    jw. :)
    Kasia