  • 1. Data: 2002-04-02 10:45:12
    Temat: odmowa przyjęcie faktury - raz jeszcze
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Ten temat był już tu wałkowany, ale mam troszke inny przypadek.

    Co zrobic w sytuacji, kiedy klient nie chce przyjąć faktury za usługe
    budowlaną, która została faktycznie wykonana.
    Usługi cofnąć sie nie do - było to odwadnianie wykopów.
    Klient zapłacił ok 40% ceny jako zaliczkę.
    Teraz chce fakture tylko na te 40% i powiedział że grosza więcej nie
    da, bo robota nie była wykonywana tak jak sie umówiono.
    Fakt, że przez dwa miesiące nie zgłaszał zastrzeżeń to juz inna bajka.
    I teraz co robić?
    Faktura została wystawiona, wysłana na drugi koniec polski i wróciła.
    Anulować? Ale że chcemy iśc do sądu, to taka anulowana głupio będzie
    wygladać. A z drugiej strony usługa została faktycznie wykonana.
    Jeżeli anulujemy i wystawimy mu drugą fakturę na te 40% zapłacone, to
    nadziejemy sie na VAT - zaliczka wynosiłaby 100% ceny i należało
    wystawi fakturę 2 miesiące temu. Chociaż tu można by sie bronic
    treścią umowy.
    Wpisać fakturę do rejestru sprzedaży, pomimo że klient jej nie przyjął
    i zapłacic VAT? Chlorella wie jak sie sprawa w sądzie skończy. Jak
    udowodnic że wykonalismy roboty zanikające prawidłowo? Śladu po tym
    nie zostało, wykop zasypany, woda tam jest z powrotem...

    I jesteśmy w kropce.
    Ja skłaniam sie do anulowania faktury. Ale na 100% nie jestem pewna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-04-02 12:06:28
    Temat: Re: odmowa przyjęcie faktury - raz jeszcze
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Co zrobic w sytuacji, kiedy klient nie chce przyjąć faktury za usługe
    >budowlaną, która została faktycznie wykonana.
    >Usługi cofnąć sie nie do - było to odwadnianie wykopów.
    (..)
    >Jak
    >udowodnic że wykonalismy roboty zanikające prawidłowo? Śladu po tym
    >nie zostało, wykop zasypany, woda tam jest z powrotem...

    Jeśli odwadnianie wykopów, to pewnie chodzi o budowę.
    Skoro tak, to powinien być też Dziennik Budowy z odpowiednimi wpisami.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl