  • 1. Data: 2002-04-02 10:11:41
    Temat: Faktura za usługi telekomunikacyjne od NOM
    Od: a...@i...pl (adarpi)

    Witam grupowiczów,

    Od czasu pojawienia się konkurencji dla TPsy, korzystamy z NOM, ale stety
    bądź niestety nie otrzymujemy faktur za tą usługę.
    Pytanie: co sądzicie o możliwościach zaliczenia takiej faktury za usługi
    wykonane w roku 2001, jeśli faktura zostanie nam doręczona
    po 31.03 lub co gorsza po 30.06
    Pozdrawiam,
    Darek

    Cala reszta to pikus. Reality show bez cenzury. W Internecie.
    >>> http://link.interia.pl/f1588

  • 2. Data: 2002-04-02 10:32:18
    Temat: Re: Faktura za usługi telekomunikacyjne od NOM
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik adarpi <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:00ba01c1da2e$db502ce0$0601a8c0@localnet...
> [...]
    > Pytanie: co sądzicie o możliwościach zaliczenia takiej faktury za usługi
    > wykonane w roku 2001, jeśli faktura zostanie nam doręczona

    Przeciez w ustawach podatkowych masz na taka okazje odpowiedni przepis.

    Karol

  • 3. Data: 2002-04-02 13:15:23
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    czy nie jeste tak, że to Tp sa fakturuje jakby w imieniu NOM usługi?
    chyba na fv jest wyszczególnione, ich rozmowy i inne
    a co do otrzymania fv po 30.06 to cóż za problem, wtedy w koszty idzie w
    2002 r
    justyna

  • 4. Data: 2002-04-02 13:21:27
    Od: a...@i...pl (adarpi)

    Czy możesz podać konkretną podst. prawną
    Darek

    Wiadomosci z ostatniej chwili... >>> http://link.interia.pl/f158b

  • 5. Data: 2002-04-02 13:29:56
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik adarpi <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:015001c1da49$41281c20$0601a8c0@localnet...
    > Czy możesz podać konkretną podst. prawną
    > Darek

    Art. 15 ust. 4 ustawy o PDOP.

    Karol

  • 6. Data: 2002-04-02 20:20:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, justyna wrote:

    >+ czy nie jeste tak, że to Tp sa fakturuje jakby w imieniu NOM usługi?

    Jak dotąd nie było. TPSA zasłaniała się na różne sposoby:
    - brakiem obowiązku wystawiania faktury komuś
    - brakiem prawa POZWALAJĄCEGO wystawiać faktury za kogoś
    - brakiem możliwości udostępniania informacji o swoich
    klientach (szczególnie takich co to zastrzegli numer !)

    Nie da się ukryc że na propozycję żeby wystawić fakturę
    ZA KOGOŚ też bym się w głowę podrapał... !
    [...i przycinaj cytaty !...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-02 20:40:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik adarpi <a...@i...pl> [...]
    >+ > Czy możesz podać konkretną podst. prawną
    >+
    >+ Art. 15 ust. 4 ustawy o PDOP.

    Specjalnie ściągnąłem ;)
    Czyli dla OF to będzie coś a la Art. 22.4.:
    ++++
    4. Koszty uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, są potrącane
    tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione.
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe [...] są potrącane tylko
    w tym roku podatkowym, którego dotyczą, [...] chyba że zarachowanie ich
    nie było możliwe; w tym wypadku są one potrącalne w roku, w którym
    zostały poniesione.
    ----
    Czyli zarachować "jak się faktura pojawi", dobrze mi się
    zdaje ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-03 07:41:09
    Temat: Re: Re: Faktura za usługi telekomunikacyjne od NOM
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-02 22:20, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    >
    > Nie da się ukryc że na propozycję żeby wystawić fakturę ZA KOGOŚ
    > też bym się w głowę podrapał... ! [...i przycinaj cytaty !...]
    Ej, a o refakturze słyszałeś? To takie coś, co nie istnieje w
    przepisach, ale od zarania świata nikt tego nie kwestionował.
    Np.: wynajmuję komus lokal, i faktury za prąd sa na mnie, to co robie,
    wystawiając najemcy fakture wg. rachunku z elektrowni? Za sam prąd,
    nic od siebie nie dodaję. Przeciez nie ja dostarczam prąd, a jednak
    moge go "sprzedać", prawda?
    Sytuacja ograna, tylko TPSA udaje głupiego.
    Zwłaszcza że część usługi jednak świadczy TPSA, więc tak naprawde nie
    wystawiałaby rachunku "za kogoś". W końcu NOM nie ciągnie do każdego
    chętnego swojego kabelka, korzysta z łączy telekomuniacji.
    Tepsa jednak "zestawia" to połaczenie, więc chcąc nie chcąc bierze w
    usłudze czynny udział. NOM jest jakby podwykonawcą.
    A instytucja podwykonawcy jest stara jak świat.

    Ale jak ktoś nie chce "bo nie" to juz inna sprawa.
    Zawsze znajdzie się powód, żeby stanąc okoniem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-04-03 07:51:26
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0204022216590.30358-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    >
    > Nie da się ukryc że na propozycję żeby wystawić fakturę
    > ZA KOGOŚ też bym się w głowę podrapał... !

    To jest sprawa kontrowersyjna, czy TPSA ma wystawic fakture "za kogos" :-)
    IMHO caly czas idzie o "kase". Jak TPSA dostanie swoje to wystawi faktury
    bez zadnego problemu.

    Karol

  • 10. Data: 2002-04-03 07:54:06
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0204022230150.30358-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > zostały poniesione.
    > ----
    > Czyli zarachować "jak się faktura pojawi", dobrze mi się

    Jezeli nie mozesz zarachowac kosztow w 2001 (no bo i skad jak nie znasz
    wysokosci tych kosztow) to zrobisz to w momencie otrzymania faktury.

    Karol