    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 31 Mar 2015 11:26:14 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Bezrobotny wykonawca
    <551506cf$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <55152faa$0$2203$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1503282202010.3072@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1503301026090.1328@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <mfcp9h$pj$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <551a56e8$0$15658$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 31 Mar 2015, Piotrek wrote:

    > A czym się różni naginanie prawa od pisania nowego prawa na zamówienie
    > aktualnie rządzących i innych lobbystów? że tak podstępnie spytam ...

    Czytelnością.
    Prawo które nie musi być naginane może być wykorzystywane (do własnych
    celów) przez wszystkich.
    Tak, wiem, z p. widzenia o którym piszesz nie o to chodzi :>
    (ale właśnie dlatego jest różnica).

    > IMHO problem to my raczej mamy z "prawotokiem" jaki ogarnął naszych
    > wybrańców, a nie z tym że jakiegoś przepisu brakuje ...

    Tylko po części.
    Część działa na zasadzie lawiny - ponieważ proste prawo niekiedy
    rozbiega się z "chłopskim rozumem", bo skutki działania zasad prawnych
    są jakie są, pojawia się nacisk na "doregulowanie", i w tym momencie
    zaczyna się kołomyja - najczęściej owo "doregulowanie" pociąga za
    sobą skutki uboczne.

    Bodaj na .prawo powoli wygasa wątek, z któego mi wynikło, że jest
    poważny problem z przypadkiem zajęcia czyjejś rzeczy przez komornika,
    a na czele jest "praktyczna niemożliwość", aby losowo trafiony
    właściciel "osoba trzecia" miał pełną świadomość czym różni się
    skarga na komornika od powództwa przeciwegzekucyjnego.
    I na mój gust nie ma innej metody, niż odpowiednik "ochrony
    konsumenckiej", w postaci obowiązku pisemnego, czytelnego
    poinformowania zainteresowanego *lub* automatycznego "powiązania"
    jednej czynności z drugą.
    Jakby nie patrzeć, znowu kilka linijek by przybyło.

    pzdr, Gotfryd