    Date: Tue, 31 Mar 2015 14:07:05 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Bezrobotny wykonawca
    <X...@1...0.0.1>
    <55152faa$0$2203$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1503282202010.3072@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1503301026090.1328@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <mfcp9h$pj$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <551a56e8$0$15658$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1503311114480.3504@quad>

    On 2015-03-31 11:26, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czytelnością.

    Tia ...

    Widać choćby w przypadku ustawy o podatku od towarów i usług.

    Gdzie w celu ustalenia właściwej stawki bez doktoratu z
    materiałoznawstwa, botaniki, zoologii, etc się nie obejdzie.

    Już nie mówiąc o "kfiatkach" w rodzaju:
    "Zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego, z wyłączeniem:
    1) zwierząt żywych i ich nasienia,"

    Nie, nie wiem o co chodzi w tym bełkocie.

    Otworzyłem na losowo wybranym fragmencie załącznika nr 5 (14 ex 01.4) i
    nie chciało mi się przeskanować czego on konkretnie dotyczy ...

    > Prawo które nie musi być naginane może być wykorzystywane (do własnych
    > celów) przez wszystkich.
    > Tak, wiem, z p. widzenia o którym piszesz nie o to chodzi :>
    > (ale właśnie dlatego jest różnica).

    > Tylko po części.
    > Część działa na zasadzie lawiny - ponieważ proste prawo niekiedy

    IMHO raczej brainfart korygowany kolejnymi brainfart-ami ...

    > rozbiega się z "chłopskim rozumem", bo skutki działania zasad prawnych

    A wystarczyłoby zdefiniować słownik pojęć ...

    > są jakie są, pojawia się nacisk na "doregulowanie", i w tym momencie
    > zaczyna się kołomyja - najczęściej owo "doregulowanie" pociąga za
    > sobą skutki uboczne.
    >
    > Bodaj na .prawo powoli wygasa wątek, z któego mi wynikło, że jest
    > poważny problem z przypadkiem zajęcia czyjejś rzeczy przez komornika,
    > a na czele jest "praktyczna niemożliwość", aby losowo trafiony
    > właściciel "osoba trzecia" miał pełną świadomość czym różni się
    > skarga na komornika od powództwa przeciwegzekucyjnego.

    IMHO, to naturalna konsekwencja weryfikacji czy stanowione prawo jest
    zrozumiałe dla obywatela.

    Gdyby jako obligatoryjny wprowadzić test polegający na obowiązku
    wytłumaczenia za czym konkretnie głosowano przez (na przykład) pięciu
    losowo złapanych wybrańców to IMHO jakość stanowionego prawa znacznie by
    się poprawiła.

    Oczywiście o ile nie doszło by do obstrukcji parlamentarnej wynikającej
    bądź to z notorycznych nieobecności podczas testów/łapanek, bądź z innej
    prozaicznej przyczyny - braku dostatecznej liczby "kumatych" wybrańców.

    j.w.

    Piotrek