  • 1. Data: 2005-01-19 15:40:27
    Temat: Bilety PKP brutto w koszty
    Od: "Tomek" <t...@h...com>

    Witam!

    Zaliczałem bilety PKP w kwocie brutto do kosztów (nie odliczałem VAT
    pomimo, że mam na każdym bilecie pieczątkę wystawcy z NIPem). Czy
    zrobiłem dobrze z punktu widzenia prawa podatkowego? Czy mogę nadal
    zaliczać wydatki na bilety PKP (powyżej 50 km) w koszty w kwocie
    brutto pomimo tego, że jestem VATowcem?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Tomek
    zasady ogólne, VAT, KPiR

  • 2. Data: 2005-01-20 11:57:19
    Temat: Re: Bilety PKP brutto w koszty
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > zrobiłem dobrze z punktu widzenia prawa podatkowego? Czy mogę nadal
    > zaliczać wydatki na bilety PKP (powyżej 50 km) w koszty w kwocie

    przesadziles....

    W koszty mozesz wliczyc VAT, gdy NIEPRZYSLUGUJE Ci
    obnzenie o ten VAT podatku naleznego...
    A nie gdy ci sie nie chce obnizac...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-21 01:38:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005, bo wrote:

> [...]
    >+
    >+ W koszty mozesz wliczyc VAT, gdy NIEPRZYSLUGUJE Ci
    >+ obnzenie o ten VAT podatku naleznego...

    Hm... już chciałem cię napaść :), ale sprawdziłem w nowym rozporządzeniu.
    No i wychodzi że MF mnie zaskoczył :] (jest "za faktury uzaje się"
    a nie "podatnik może" jak było onegdaj !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)