  • 1. Data: 2005-01-19 10:42:25
    Temat: ulga podatkowa a kuchenka
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    Witam

    W 2004 r kupiłem mieszkanie i z tego co wiem żadna
    ulga remontowa już mi się nie jeżeli 2003 nie miałem
    odliczeń tytułem tej ulgi ( a niestety nie miałem).

    Słyszałem jednak, że wyjątkiem od tej reguły jest zakup kuchenki
    gazowej (i okien - ale to mnie nie dotyczy). Czy to prawda, że
    kuchenka (i okna) są inaczej traktowane, jeżeli tak to gdzie
    mogę znaleźć jakąś podstawę prawną lub interpretację.

    Pozdrawiam
    axell

  • 2. Data: 2005-01-19 10:56:49
    Temat: Re: ulga podatkowa a kuchenka
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "axell" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > W 2004 r kupiłem mieszkanie i z tego co wiem żadna
    > ulga remontowa już mi się nie jeżeli 2003 nie miałem
    > odliczeń tytułem tej ulgi ( a niestety nie miałem).

    O ile się nie mylę to ulga przypada na lata 2003-2005 więc dlaczego być
    nie mógł.
    Nie ma wymogu że trzeba rozpocząć w 2003.

> [...]
    > kuchenka (i okna) są inaczej traktowane, jeżeli tak to gdzie
    > mogę znaleźć jakąś podstawę prawną lub interpretację.

    Nie do końca dobrze słyszałeś. Kuchenka gazowa podnosi Ci limit odliczeń,.
    A okna? Pierwsze słyszę - normalnie odliczasz.

  • 3. Data: 2005-01-19 11:21:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    axell wrote:
> [...]
    > kuchenka (i okna) są inaczej traktowane, jeżeli tak to gdzie
    > mogę znaleźć jakąś podstawę prawną lub interpretację.

    Pierwsze słyszę, żeby były jakieś wyjątki. Chyba, że coś się zmieniło.
    To co kupiłeś w 2004 roku odliczaj normalnie.
    Kuchenka podnosi tylko limit, ale nie sądzę, abyś go akurat przekroczył.

    A jeszcze jedno. US spierają się od kiedy należy się ulga remontowa i
    czy w ogóle się należy dla nowego mieszkania.
    W każdym razie dobrze by było gdybyś w tym mieszkaniu był zameldowany w
    2004 roku, bo w razie kontroli sie mogą przyczepić.

  • 4. Data: 2005-01-19 11:33:32
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > O ile się nie mylę to ulga przypada na lata 2003-2005 więc dlaczego być
    > nie mógł.
    > Nie ma wymogu że trzeba rozpocząć w 2003.

    Wiesz coś więcej, bo ja w wielu miejscach znalzłem taki zapis :

    "Ulga remontowa została zlikwidowana z końcem 2003r., jednak na
    zasadzie praw nabytych podatnicy mogą skorzystać z ulgi w latach
    2003-2004-2005 na zasadach obowiązujących w roku 2003. "

    Więc jeżeli nie nabyłem prawa do tej ulgi w 2003 (odpisująć coś sobie
    za rok 2003 ) to chyba wynika, że nie mogę z niej skorzystać.
    Chyba że ktoś spotkał się z inną interpretacją....

    > Nie do końca dobrze słyszałeś. Kuchenka gazowa podnosi Ci limit odliczeń,.

    Istotne jest dla mnie czy mogę ( niezależnie od tego czy ulga remontowa
    mi się należy ) odliczyć koszty kuchenki (instalacji gazowej) czy niestety
    nie :(

    pozdr axell

  • 5. Data: 2005-01-19 11:38:33
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > Pierwsze słyszę, żeby były jakieś wyjątki. Chyba, że coś się zmieniło.
    > To co kupiłeś w 2004 roku odliczaj normalnie.
    > Kuchenka podnosi tylko limit, ale nie sądzę, abyś go akurat przekroczył.

    Czyli też uważasz że bez problemu mogę sobie odliczyć koszty remontu
    mimo że w 2003r ( ani nigdy wczesniej) nic nie odliczałem tytułem ulgi
    remontowej.

> [...]
    > W każdym razie dobrze by było gdybyś w tym mieszkaniu był zameldowany w
    > 2004 roku, bo w razie kontroli sie mogą przyczepić.

    Mieszkanie kupiłem z drugiej ręki (społ-własn wybudowane w latach 70) więc
    nowe nie jest, zameldowałem się w 2004 r.

    axell

  • 6. Data: 2005-01-19 11:45:57
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "axell" <a...@w...op.pl> napisał w > "Ulga remontowa została
> [...]
    > za rok 2003 ) to chyba wynika, że nie mogę z niej skorzystać.
    > Chyba że ktoś spotkał się z inną interpretacją....

    Prawo nabyte nie powstaje w wyniku nabycia ;-)

    Jesli w 2003 mieszkałem i mogłem coś kupić i odpisać,
    to mogę to również zrobić w 2004 i odpisać.
    Kiedy kupiłem to moja sprawo prawo miałem.
    W 2002 roku ustawodawca powiedział, że to co kupię
    w latach 2003-2005 będę mógł odpisać.
    Tego prawa nie może (?) mnie pozbawić.

    BAH

  • 7. Data: 2005-01-19 11:48:20
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > to mogę to również zrobić w 2004 i odpisać.
    > Kiedy kupiłem to moja sprawo prawo miałem.
    > W 2002 roku ustawodawca powiedział, że to co kupię

    Wielkie dzięki to właśnie chciałem usłyszeć :)

    Pozdrawiam
    axell