  • 11. Data: 2006-07-19 07:26:41
    Temat: Re: Błąd banku - podatki
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Bank obsługujący to ... BPH ;) - nie wiem dlaczego ale nie jest to chyba
    > normalne że jako strona na przelewie wypisywana jest spółka - zobowiązanym
    > jest firma jednoosbowa - a przelew wygląda tak:
    > zlecający: firma jednosobowa
    > pieczątka i podpis ze spółki cywilnej (bo to rachunek spółki).

    Jeśli chodzi o to zjawisko, to nic mnie nie zdziwi.

    > Wydaje mi sie że bank nie powinien przyjąć takiego przelewu - w końcu
    > zlecającym może być właściciel rachunku a nie jakaś inna firma.

    Zlecającym może być posiadacz rachunku, lub jego pełnomocnik, ale w
    stosownej rubryce będzie zawsze posiadacz + numer rachunku.

    > A tego to nie rozumiem - co ma waluta z tym wspólnego?

    Termin obciążenia rachunku (data waluty) jest brany pod uwagę przy
    kontroli terminów płatności należności podatkowych

    > Wytłumacz mi proszę jak bank będzie mógł tłumaczyć że na przelewie jest
    > zlecający w postaci np. PROKOM GmBh kiedy rachunek należy do firmy "KOKOT"
    > s.c.? Bank ma tutaj czyste sumienie, zachował należytą staranność przy
    > przyjmowaniu zlecenia?

    Poprawne zlecenie zawiera:
    - nazwę i adres posiadacza rachunku
    - numer jego rachunku
    - nazwe i adres odbiorcy
    - numer jego rachunku
    - kwotę przelewu
    - tytuł przelewu
    - datę złożenia zlecenia

    Niezgodność pierwszych dwóch par danych (nazwa i numer) może być
    podstawą do odrzucenia zlecenia, tzn. powinna być dla zlecającego i może
    być dla odbiorcy.

    M.

  • 12. Data: 2006-07-19 07:28:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MarekZ napisał(a):

    > Powiem Ci, ze dla mnie nie ma w tym nic niezwyklego. Ja czasami
    > place zusy czy podatki z mniej lub bardziej przypadkowych
    > rachunkow roznych osob, wzglednie firm 1-osobowych...

    I w przelewie jest napisane, że MarekZ, właściciel rachunku (do tej pory
    należącego do ABC sp. z o.o.) , zleca przelanie 100 zł do US? ;-) Nie,
    własciciel rachunku sie nie zmienia, tylko tytuł przelewu jest
    odpowiedni dla transakcji.

    M.

  • 13. Data: 2006-07-19 08:17:13
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 lip o godzinie 09:26, na pl.soc.prawo.podatki, Maciej Bebenek
    napisał(a):

    > Jeśli chodzi o to zjawisko, to nic mnie nie zdziwi.

    Maciej, uważasz że to normalne i powszechne?

    > Poprawne zlecenie zawiera:
    > - nazwę i adres posiadacza rachunku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tego właśnie w tych przypadkach o których pisałem nie ma - jest tu wpisana
    zupełnie inna firma!!!!

    > - numer jego rachunku

    To się zgadza.

    > - nazwe i adres odbiorcy
    > - numer jego rachunku
    > - kwotę przelewu
    > - tytuł przelewu
    > - datę złożenia zlecenia

    No to też ;) - np ZUS, US tudzież inny odbiorca.

    > Niezgodność pierwszych dwóch par danych (nazwa i numer) może być
    > podstawą do odrzucenia zlecenia,

    Oooo to mi chodzi - przecież właścicielem rachunku jest firma "XXXXX" a nie
    "XXXXXX"s.c.

    > tzn. powinna być dla zlecającego i może być dla odbiorcy.

    Dla odbiorcy w zasadzie nie powinno to mieć znaczenia - jego roszczenie
    zostało zaspokojone, chociaż .... ;)
    Jeżeli np. dla ZUSu został zgłoszony rachunek na druku ZBA .... ;)))

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 14. Data: 2006-07-19 11:32:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Artur Ch. napisał:

    > Maciej, uważasz że to normalne i powszechne?

    W BPH? Tak :-) Tam wszystko jest możliwe.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Tego właśnie w tych przypadkach o których pisałem nie ma - jest tu wpisana
    > zupełnie inna firma!!!!

    Czyli zostało zrealizowane błędne zlecenie.

    > Oooo to mi chodzi - przecież właścicielem rachunku jest firma "XXXXX" a nie
    > "XXXXXX"s.c.

    Tego nie wiem. Lektura umowy o prowadzenie rachunku się kłania.

    > Dla odbiorcy w zasadzie nie powinno to mieć znaczenia - jego roszczenie
    > zostało zaspokojone, chociaż .... ;)

    Nie zawsze - np. US wymaga identyfikacji podatnika i zobowiązania.
    Oczywiście można to odkręcić, chyba że... nadawca przelewu miał jakieś
    zaległości podatkowe, wtedy gorzej.

    M.

  • 15. Data: 2006-07-23 21:30:46
    Od: "Stean" <p...@w...gniazdo.pl>

> [...]
    >
    > Niezgodność pierwszych dwóch par danych (nazwa i numer) może być podstawą
    > do odrzucenia zlecenia, tzn. powinna być dla zlecającego i może być dla

    Dla banku nie ma znaczenia ani adres ani nazwa odbiory czy nadawcy ani tytul
    przelewu liczy sie tylko poprawny nr konta ktory sam w sobie identyfikuje
    obiorce,
    tamte dane moge miec wplyw tylko na ewentualne rozstrzyganie sporow i
    pomylek.
    Bez tych danych kazdy bank zrobi przelew bez problemu.

    Stean

  • 16. Data: 2006-07-23 22:43:24
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Stean wrote:

    > Dla banku nie ma znaczenia ani adres ani nazwa odbiory czy nadawcy ani ...

    zaraz powoli, z tym nadawcą to bym sie tak nie spieszył.

    Bo jak Kowalski wpisze Kowalskiego jako nadawcę, a poda konto Nowaka to
    takie zlecenie nie pójdzie.

  • 17. Data: 2006-07-24 05:54:29
    Od: "Stean" <p...@w...gniazdo.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ea0u0o$dci$2@inews.gazeta.pl...

    > zaraz powoli, z tym nadawcą to bym sie tak nie spieszył.
    >
    > Bo jak Kowalski wpisze Kowalskiego jako nadawcę, a poda konto Nowaka to
    > takie zlecenie nie pójdzie.

    Tu masz racje, nadawca raczej musi byc ok, ale odbiorcy moze w ogole nie byc
    juz robilem niejeden taki przelew `widmo`.