    From: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błąd na fakturze
    Date: Thu, 17 Jul 2003 13:03:04 +0200

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

    > A, no właśnie - słyszałem, że nota korygująca musi być wystawiona
    > maksymalnie miesiąc po wystawieniu faktury, inaczej nie przysługuje
    > odliczenie VAT. Prawda li to? Nie wiem, czy uda mi się namówić
    > Polkomtela do podpisywania papierów z datą sprzed kilku lat...

    IMHO1:
    Ewentualnie mozna w tym konkretnym przypadku przeprowadzic takie rozwazanie:

    Zalozenie A: Warunkiem skorzystania z prawa do odliczenia VAT naliczonego
    jest posiadanie faktury VAT wystawionej zgodnie z ustawa (+ rozp.)
    2.w przypadku faktur za media (czyli telefon/Polkomtel) jakis czas temu
    wprowadzono obostrzenie, ze Vat z tychze mozna odliczyc tylko w miesiacu
    terminu platnosci.
    3.Jesli wystepuje koniecznosc wystawienia noty korygujacej, to do momentu
    jej wystawienia i potwierdzenia przez odbiorce warunek z Zalozenia A nie
    jest spelniony.
    4.Po usunieciu "wady" faktury za pomoca noty, albo zdazymy odliczyc ja w
    pierwszej deklaracji zgodnie z regulacja z pkt2., albo w korekcie deklaracji
    za ten miesiac jednak trezba pamietac, ze korygowac mozna najdalej 12 m-cy w
    tył.

    IMHO2:
    Najlepiej jesli NOTA wystawiona jest w miesiacu, w ktorym VAT z f-ry moglby
    byc rozliczony (gdyby f-ra byla prawidlowa), czyli w przypadku f-r za media
    w miesiacu terminu platnosci, natomiast w pozostalych przypadkach w miesiacu
    otrzymania lub miesiacu nastepnym.

    W najgorszym przypadku wzgledu na przepisy o korygowaniu deklaracji VAT-7
    NOTA powinna byc wystawiona przed uplywem 12 - m-cy.

    Po chlopsku, lopatologicznie w duzym uproszczeniu i na skroty dmuchajac na
    zimne ku przestrodze i w celu unikniecia korowodow zw. z korygowaniem
    deklaracji, pisaniem jakichs kretynskich pism do US("gorzkie zale") powiem:

    NOTY korygujace najlepiej wystawiac nie pozniej niz miesiac od daty
    wystawienia faktury, a w przypadku faktur za media najpozniej w miesiacu
    terminu platnosci.

    Pozdr,
    Irek Makowski