    From: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Błędne rozliczanie PIT'ów w DG - duży problem...
    Date: Wed, 20 Apr 2005 14:12:59 +0200

    Fasola The Champion wrote:

    > W zasadzie od strony kwoty podatku należnego w skali roku to niewiele
    > zmienia,
    > więc może w razie kontroli wlepią ci po prostu niewysoki mandat?
    > Policz dokładnie, na ile i czy w ogóle, "skubnąłeś" skarb państwa.

    To nie jest takie proste i kwoty nie wyjdą małe.
    Przykładowo masz
    1. składkę za 12.2003 zapłaconą w 01.2004 i zaliczoną jako koszt 12.2003
    2. składkę za 12.2004 zapłaconą w 01.2005 i zaliczona jako koszt 12.2004
    Teraz wyobraź sobie, że masz kontrolę za rok 2004 i jaki jest skutek?
    Otóż nie wliczają ci do kosztu roku 2004 składki z punktu 1 bo po
    prostu ty go nie zaliczyłeś do kosztu - twoja decyzja, natomiast
    wyrzucają ci z KUP składkę nr 2. Sądy takie decyzje US przyklepują.
    Pamiętaj, że w czasie kontroli nie masz już możliwości złożenia korekty.
    Dlatego ja bym znalazł jakiś program do wydruku PIT-5 obsługujący
    archiwalne formaty tego PIT-u, wszystko ładnie wydrukował, obliczył
    odsetki (wyjdą minimalne) i zanióśł razem z wyjaśnieneim i czynnym
    żalem