  • 1. Data: 2010-02-21 15:38:18
    Temat: Błędny wpis do EDG - odwołanie?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jaka droga odwoławcza przysługuje w związku w wydaniem przez
    UM błędnego wpisu do EDG (poprawili mi firmę wg własnego widzimisię...) ?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-02-21 19:09:56
    Temat: Re: Błędny wpis do EDG - odwołanie?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u8hhp4r9l60ql1@unk>:

    > Jaka droga odwoławcza przysługuje w związku w wydaniem przez
    > UM błędnego wpisu do EDG (poprawili mi firmę wg własnego widzimisię...) ?

    Znaczy się co zrobili dokładnie?

    Ja to bym poszedł do UM i wpis zmienił.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-02-21 20:30:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Znaczy się co zrobili dokładnie?
    >
    > Ja to bym poszedł do UM i wpis zmienił.

    A jeśli koniecznie odwołanie, to w decyzji jest zapewne pouczenie o
    terminie i trybie. Jeśli natomiast ktoś mieszka w mieście/gminie, gdzie
    zmiany EDG są bezpłatne, to szybciej będzie zmienić.

    Ale też ciekawi mnie co urzędnicy zrobili źle - czy się pomylili, czy
    też lepiej wiedzą od przedsiębiorcy jak powinna wyglądać firma. Ponadto
    xawsze jest szansa, że to wątkotwórca się myli...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-02-21 21:00:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-21, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A jeśli koniecznie odwołanie, to w decyzji jest zapewne pouczenie o
    > terminie i trybie. Jeśli natomiast ktoś mieszka w mieście/gminie, gdzie
    > zmiany EDG są bezpłatne, to szybciej będzie zmienić.

    A przypadkiem zmiany nie są bezpłatne od czasu "jednego okienka"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-02-21 21:03:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 21:30:45 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > też lepiej wiedzą od przedsiębiorcy jak powinna wyglądać firma. Ponadto
    > xawsze jest szansa, że to wątkotwórca się myli...

    Przenieśli imię i nazwisko na sam początek, reszte wypchnęli na koniec
    - "bo tak mają w instrukcji". Następnie GUS zrobił to samo na
    zaświadczeniu o REGON.
    Pewnie nie jest to krytyczny element, ale chcę to odkręcić bo.. jestem
    przekorny :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-02-21 21:05:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 22:00:08 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A przypadkiem zmiany nie są bezpłatne od czasu "jednego okienka"?

    Są - i chcę zmienić bo zauważyłem jeszcze błędy które sam wprowadziłem,
    ale spodziewam się że znowu przekręcą mi nazwę więc chcę się przygotować
    do pisemnego odwołania.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-02-21 21:39:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-21 22:03, Tomek wrote:

> [...]
    > zaświadczeniu o REGON.
    > Pewnie nie jest to krytyczny element, ale chcę to odkręcić bo.. jestem

    Szkoda pary. Zwłaszcza że kwit, który dostałeś - zgaduję - nie jest
    decyzją od której mógłbyś się odwołać, tylko jest zaświadczeniem o wpisie.

    Natomiast nieobowiązkowy element nazwy IMHO możesz sobie przecież albo
    pominąć, albo na przykład przenieść na początek.

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-02-21 21:59:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2010 o 22:39:10 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Szkoda pary. Zwłaszcza że kwit, który dostałeś - zgaduję - nie jest
    > decyzją od której mógłbyś się odwołać, tylko jest zaświadczeniem o
    > wpisie.

    Zgadza się

    > Natomiast nieobowiązkowy element nazwy IMHO możesz sobie przecież albo
    > pominąć, albo na przykład przenieść na początek.

    Ja go mam na początku "od zawsze", ale oni mi wpisali na końcu
    bo "tak mają w instrukcji" :-) Wiem że w przepisach nie ma nic o
    kolejności,
    ale IMHO skoro podałem kolejność Alfa Jan Kowalski to Jan Kowalski Alfa to
    inna firma.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-02-21 22:06:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-21 22:59, Tomek wrote:
> [...]
    > kolejności,
    > ale IMHO skoro podałem kolejność Alfa Jan Kowalski to Jan Kowalski Alfa

    A co Twoim zdaniem jest firmą osoby fizycznej? :-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2010-02-21 22:08:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > ale IMHO skoro podałem kolejność Alfa Jan Kowalski to Jan Kowalski Alfa
    > to inna firma.

    Polemizowałbym, czy inna, zwłaszcza że nazwa nie jest daną
    rozstrzygającą, a liczy się konkretna osoba i jej NIP. W skrajnym
    przypadku możesz wystawić fakturę z samym imieniem i nazwiskiem.

    --
    Liwiusz