  • 1. Data: 2006-02-10 11:05:41
    Temat: Brak nazwy w nazwie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    jest sobie przedsiębiorstwo (DG OF) o nazwie XYZ Jan Kowalski które dostało
    fakturkę z pominięciem XYZ na samo Jan Kowalski. Pisać notę czy olać i
    zaksięgować? To jest towar handlowy.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2006-02-10 11:08:35
    Temat: Re: Brak nazwy w nazwie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > fakturkę z pominięciem XYZ na samo Jan Kowalski. Pisać notę czy olać i

    Jest to rzecz płynna, ale ja bym napisał notę.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-02-10 11:24:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dshs7j$fl7$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Jest to rzecz płynna, ale ja bym napisał notę.

    A ja bym olał. Nazwa przedsiębiorstwa będącego DG OF to w tym przypadku
    i tak Jan Kowalski, XYZ to swobodny dopisek. Art 43(4) kodeksu cywilnego.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2006-02-11 00:07:01
    Od: "WaldiM" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-C556E7.12241810022006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > A ja bym olał. Nazwa przedsiębiorstwa będącego DG OF to w tym przypadku
    > i tak Jan Kowalski, XYZ to swobodny dopisek. Art 43(4) kodeksu cywilnego.

    a co jeśli faktura jest tylko na XYZ?

    WaldiM

  • 5. Data: 2006-02-11 14:54:23
    Od: "Andżelika Tokarska" <a...@c...pl>

    jeśli w EDG zapisano firmę pod nazwą XYZ Jan KOwalski (brak skrótu), to
    należy posługiwać się tą nazwą, czyli...
    bezwzględnie nota korygująca, jeśli US ma się nie przyczepić - ja tam
    wolałabym się obstalować, zawsze w przypadku kontroli skarbowej przyjemniej
    jak się nie mają czego czepić, choćby błąd nie powodował konsekwencji
    skarbowych..;-)

    GG 7409114

  • 6. Data: 2006-02-11 18:08:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota 11 luty 2006 15:54, gdy Andżelika Tokarska napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    (: niedobrze też to przyczepić czego do ma nie się jaK. ? wiem jA.

  • 7. Data: 2006-02-13 12:44:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > A ja bym olał. Nazwa przedsiębiorstwa będącego DG OF to w tym przypadku
    > i tak Jan Kowalski, XYZ to swobodny dopisek. Art 43(4) kodeksu cywilnego.

    A nie nie.
    Swoboda dopisku dotyczy swobody WYBORU tego dopisku, jak już
    się go wybierze to staje się on taką samą częscią firmy jak
    pozostałe pola.
    Literalnie: "nie wyklucza to włączenia do firmy"...
    Od momentu "włączenia" mamy istotną część.
    Przesadzając co nieco: przykładowo "TP S.A." mogłaby na
    fakturach pisać tylko "S.A.", no bo "TP" to "swobodny dopisek",
    dowolnie wybrany i który można po uchwale wspólników zmienić
    jednym wpisem do KRS... ;)
    (wiem że to nie jest ścisły odpowiednik, nie bić!)

    > To tylko moje prywatne opinie.

    I nie inaczej z mojej strony :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-02-14 13:57:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0602131338220.3628@athlon>,

> [...]
    > pozostałe pola.
    > Literalnie: "nie wyklucza to włączenia do firmy"...
    > Od momentu "włączenia" mamy istotną część.

    A jeśli w EDG jest tylko "Jan Kowalski", a pan Jan na pieczątce sobie
    dopisał "XYZ"?

  • 9. Data: 2006-02-15 07:59:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > A jeśli w EDG jest tylko "Jan Kowalski", a pan Jan na pieczątce sobie
    > dopisał "XYZ"?

    To jest chyba trudniejsze...
    Rozumiem że XYZ trzeba potraktować jako nazwę handlową, nie firmę.
    Wtedy trzeba by spytać czy GM może na pieczątce mieć "GM-Mercedes-Benz"
    zaś np. HP - "HP-Compaq".
    Chyba nie.... jeśli mogłoby to *sugerować* firmę.
    Popatrzmy tak: jakby inny Jan Kowalski miał zarejestrowane DG z dowolnym
    określeniem zarejestrowanym jako XYZ, to ten pierwszy dopuściłby się
    firmanctwa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-02-16 14:03:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0602150855070.3948@athlon>,

> [...]
    > Popatrzmy tak: jakby inny Jan Kowalski miał zarejestrowane DG z dowolnym
    > określeniem zarejestrowanym jako XYZ, to ten pierwszy dopuściłby się

    O, a to niby dlaczego? Bo tak sobie rozważam to, co napisałaeś, _bez_
    owego XYZ...