    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Budowa warsztatu a koszty
    Date: Thu, 14 Dec 2006 00:37:25 +0100

    On Wed, 13 Dec 2006, Annacor wrote:

    > Hmmm.Teraz to ja się już pogubiłam.

    :)
    Po prostu określenie "firmy" bylo niejednoznaczne, bo mogło
    dotyczyć zarówno mężą jak i tego od kogo najmuje (teraz)
    warsztat.

    > Mąż ma od 3 lat firmę- warsztat
    > mechaniczny.Jest to jego własnośc

    :)
    Stąd wynika czasem nieporozumienie: literalnie "firma" to
    nazwa osoby (prawnej lub fizycznej), w tym przypadku Twojego
    męża, posługującego się zarejestrowaną nazwą.
    Warsztat to "przedsiębiorstwo".
    Proszę nie bić za nadmierny formalizm, to od czytania ustaw
    człowiekowi tak się robi :)

    > ale wynajmuje pomieszczenia w których
    > naprawia te auta.Nie ma żadnej spółki.Rozpoczać chce budowę swojego włąsnego
    > warsztatu na swojej własnej działce, którą już zakupił.Chcę się dowiedzieć
    > czy faktury za nabywane materiały budowlane są od razu kosztem uzyskania,
    > czy księgować je muszę jako wartość inwestycji i może po zakończeniu budowy
    > będę musiała ten budynek amortyzować?

    Zdecydowanie to drugie.
    Zajrzyj tu (ustawa obecna):
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i tu (przyszłorocczna):
    http://gofin.pl/p_a.php?id_punkt=36&id_temat_html=28
    354&i=4

    ...w okolice:
    - art.22a (teraz i potem)
    - art.22k.7 (w przyszłym roku), bo pewnie warsztat się łapie pod
    "małego podatnika", tak?

    > Co do VAT-u, to nie wiem czy mogę cale 22 % odliczyć czy tylko 7%?

    Tu znowu ja nie rozumiem: a te kwoty skąd?
    Odlicza sie tyle co na f-rze z korektą na proporcję sprzedaży
    opodatkowanej (pewnie ma 100%?)!

    pzdr, Gotfryd