  • 1. Data: 2011-11-28 21:11:54
    Temat: CEIDG-1 a likwidacja
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    Czy w przypadku likwidacji firmy w CEIDG-1:
    1. Trzeba podać dane konta w sekcji "28.1 Rachunek bankowy związany z
    prowadzeniem działalności gospodarczej"?
    2. Trzeba podać dane w sekcji "27. Informacja o małżeńskiej wspólności
    majątkowej"?
    3. Trzeba podać dane w sekcji "06.3. Rodzaje działalności gospodarczej
    symbol (5-znakowy) wg PKD 2007"?

  • 2. Data: 2011-11-28 23:00:11
    Temat: Re: CEIDG-1 a likwidacja
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 28-11-2011 22:11, Paweł Szostek pisze:
> [...]
    > majątkowej"?
    > 3. Trzeba podać dane w sekcji "06.3. Rodzaje działalności gospodarczej

    Zajrzyj do intrukcji wypelniania, zdaje sie, ze podaja co jest konieczne
    przy likwidacji.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-11-28 23:23:32
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On Nov 29, 12:00 am, elephanto <e...@c...it.gmail.com> wrote:

    > Zajrzyj do intrukcji wypelniania, zdaje sie, ze podaja co jest konieczne
    > przy likwidacji.
    >
    > --
    > Adam

    Zajrzałem:
    "V. Wniosek dotyczący zgłoszenia zaprzestania wykonywania działalności
    gospodarczej:
    Należy wypełnić jedynie w części formularza CEIDG-1 rubryki i pola
    01.5, 03.3, 03.4, 03.5, 03.6, 03.7, 03.13, 06 (tylko w
    zakresie nazwy firmy), 07, 13.1.2 oraz 16."

    Jasno wynika z tego, że tych danych nie muszę podawać.

    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - w rubryce "28.1 Rachunek bankowy
    związany z
    prowadzeniem działalności gospodarczej" jest pole "5.Likwidacja". Jak
    rozumiem dotyczy to likwidacji tego firmowego rachunku bankowego? A
    rachunek firmowy likwiduje się zdaje wówczas gdy likwiduje się firmę.
    No ale skoro nie ma potrzeby podawania informacji w tej rubryce 28
    przy likwidacji działalności, to po co jest to pole "5. Likwidacja"?

  • 4. Data: 2011-11-29 00:23:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, Paweł Szostek wrote:

> [...]
    > rozumiem dotyczy to likwidacji tego firmowego rachunku bankowego? A
    > rachunek firmowy likwiduje się zdaje wówczas gdy likwiduje się firmę.

    To nie jest oczywiste.
    Co, jeśli podałeś ten rachunek kilku kontrahentom, a czekasz
    jeszcze na ich wpłaty?

    > No ale skoro nie ma potrzeby podawania informacji w tej rubryce 28
    > przy likwidacji działalności, to po co jest to pole "5. Likwidacja"?

    IMVHO po to j.w.
    Przecież zakończenie DG nie oznacza ani końca uzyskiwania zapłaty
    z DG, ani nawet końca uzyskiwania przychodów z DG, jakby to
    absurdalnie nie brzmiało, tudzież końca dokonywania wydatków
    i wpłat związanych z DG: załóżmy że ktoś ma jeszcze do pospłacania
    jakieś zobowiązania wobec pracowników czy zleceniodawców "osobistych"
    oraz związane z tym zaliczki PIT-4 (czyli nie swoje!) oraz składki ZUS.
    IMVHO - powinien ich dokonać z "firmowego" rachunku, fakt "zamknięcia
    DG" w tym kontekście nie stanowi przeszkody.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-11-29 07:00:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 15:23:32 -0800, Paweł Szostek napisał(a):

> [...]
    > ale skoro nie ma potrzeby podawania informacji w tej rubryce 28 przy
    > likwidacji działalności, to po co jest to pole "5. Likwidacja"?

    A czy nie uważasz, że można zlikwidować rachunek bankowy bez zamykania
    działalności?
    Ciekawsze pytanie jest inne: czy zamykając rachunek np 3 miesiące po
    zakończeniu DG trzeba informować o zamknięciu rachunku US i ZUS? Jeśli
    tak to w jaki sposób? CEIDG-1? Chyba nie.