  • 1. Data: 2003-03-14 10:50:43
    Temat: Cena jednostkowa
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl>

    Czy na fakturze VAT musi być podana cena jednostkowa towaru/usługi, której
    dotyczy (vide art.32 Ustawy o podatku od towarów i usług i..... z 1993 ze
    zmianami)?

    Czy można odmowić zapłaty za fakturę, która nie ma takiej pozycji, a tylko
    xxx sztuk czegoś, wartość netto, itp? Problem polega na tym, że pod xxx
    zostały wrzucone towary/usługi o różnych cenach jednostkowych.

    A jeżeli nie zapłacić to co zrobić z taka fakturą? Odesłać wystawcy?

    Czy zostało wydane rozporządzenie, o którym mowa w art 32 ust 5 tej ustawy?
    Jeżeli tak to jak się nazywa (namiary)?

    Telesfor Baudot (T...@p...tb.onet.tb.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 2. Data: 2003-03-14 16:41:37
    Temat: Re: Cena jednostkowa
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl> napisał w
    wiadomości news:b4scr3$4e9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > xxx sztuk czegoś, wartość netto, itp? Problem polega na tym, że pod xxx
    > zostały wrzucone towary/usługi o różnych cenach jednostkowych.

    Nie napisałeś co jest to "xxx". Może ma sens w tym szczególnym przypadku.
    Podali symbol PKWiU lub SWW ?

    > A jeżeli nie zapłacić to co zrobić z taka fakturą? Odesłać wystawcy?
    >
    > Czy zostało wydane rozporządzenie, o którym mowa w art 32 ust 5 tej
    ustawy?
    > Jeżeli tak to jak się nazywa (namiary)?

    Dz.U. 2002 nr 27 poz. 268
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym.
    Były zmiany do niego.

    Tekst ujednolicony:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2003/r
    vat2003.html

    "Oryginałów" szukaj w sejmowej wyszukiwarce
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    Znajdziesz:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20020
    270268
    i zmiany
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20020
    460438
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20021
    551290
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20022
    161828

    Polecam także bardziej ogólne:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/prawo_vademecum.h
    tml

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-03-14 17:45:27
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie napisałeś co jest to "xxx". Może ma sens w tym szczególnym przypadku.
    > Podali symbol PKWiU lub SWW ?

    Faktura jest od operatora telekomunikacyjnego, a podana jednostka miary
    jest impuls. Faktura zawiera 1 pozycję xxx impulsów i zaraz wartość netto a
    nie ma ceny jednostkowej netto. Skądinąd wiadomo, że operator oferuje impuls
    w różnych cenach, które na fakturze zostały wrzucone do jednego worka.

    PKWiU 64.2

    Czy to jest jakiś szczególny przypadek?

> [...]
    wykonania
    > niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku

    Bardzo dziekuję za szczegółowe namiary. Rano liczba podand 200 aktów
    wykonawczych do ustawy zniechęciłą mnie do dalszych poszykiwań, które na
    modemie są bardzo bolesne.

  • 4. Data: 2003-03-15 09:51:31
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl> napisał w
    wiadomości news:b4t6hb$5vo$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    impuls
    > w różnych cenach, które na fakturze zostały wrzucone do jednego worka.

    co to za operetor , co ma różne ceny jednostek ???

    Pozdrawiam Michał

  • 5. Data: 2003-03-16 08:13:43
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > impuls
    > >

    > co to za operetor , co ma różne ceny jednostek ???

    Bardzo wielu z TPSA na czele (poza taryfą STANDARDOWĄ), ale ja nie o niej.

    BTW. Na fakturach PlusGSM też nie ma cen jednostkowych.