    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Certyfikat kwalifikowany - termin zmieniony?
    Date: Mon, 9 Jun 2008 19:42:24 +0200

    Hej :)

    Dnia Mon, 09 Jun 2008 17:02:10 +0200, Marek napisał(a):

    > Przypuszczam, że te informacje "leżą w sieci" od wielu
    > tygodni a zmiany są wprowadzone w ubiegłym tygodniu.
    > Może ktoś z Szanownych Grupowiczów się zlituje i poda
    > podstawę prawną. Próbowałem się dodzwonić do 3 firm
    > wydających te certyfikaty ale bez powodzenia.

    Podstawy prawnej jeszcze nikt Ci podać nie może, choćby chciał.
    A to dlatego, że to wszystko jeszcze "w pieluchach".
    Jest projekt, który chyba jeszcze nie trafił tam, gdzie miał. Na stronie
    ministerstwa gospodarki jest takie cuś:

    http://www.mg.gov.pl/Serwis+Prasowy/Wywiady/Jedno+ok
    ienko+to+malo+bedzie+zero+okienka.htm

    Urywek:
    "Dlatego przygotowaliśmy projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji
    działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zgodnie z nim,
    ważność certyfikatów wydanych przez ZUS przed 21 lipca 2008 r. zostanie
    utrzymana do chwili ich wygaśnięcia. Do tego czasu przedsiębiorcy nadal
    będą mogli się nimi posługiwać. Potem jednak będą musieli nabyć bezpieczny
    podpis elektroniczny, bo po 21 lipca ZUS przestanie wydawać
    niekwalifikowane certyfikaty. Pozwoli to płynnie przejść z podpisu
    certyfikatem niekwalifikowanym stosowanym dotychczas na bezpieczny podpis
    elektroniczny. Projekt zmiany ustawy zostanie zgłoszony na najbliższym
    posiedzeniu Sejmu"

    wywiad jest z 26 maja br.

    Podejrzewam, że zdążą to klepnąć do 21-go lipca. Oby!

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)