  • 1. Data: 2008-06-09 08:34:30
    Temat: Certyfikat kwalifikowany - termin zmieniony?
    Od: Marek <a...@f...eu>

    Podobno obowiązek uzyskania certyfikatu kwalifikowanego do dnia 21 lipca
    br. został zmieniony. Czy to prawda?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2008-06-09 09:19:33
    Temat: Re: Certyfikat kwalifikowany - termin zmieniony?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Marek pisze:
    > Podobno obowiązek uzyskania certyfikatu kwalifikowanego do dnia 21 lipca
    > br. został zmieniony. Czy to prawda?

    Zdaje się że po 21 lipca będzie można korzystać ze starych kluczy
    zusowskich do momentu ich wygaśnięcia. Jak ktoś zdąży wyrobić nowy np.
    20 lipca to ma cały rok z głowy.

    Piszę z pamięci jakby co.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-09 10:28:14
    Od: Marek <a...@f...eu>

    Maddy pisze:
    [...]
    > Zdaje się że po 21 lipca będzie można korzystać ze starych kluczy
    > zusowskich do momentu ich wygaśnięcia. Jak ktoś zdąży wyrobić nowy np.
    > 20 lipca to ma cały rok z głowy.
    [...]

    Jeżeli dobrze Ciebie rozumiem to dopiero jak wygaśnie certyfikat zwykły
    i będzie to po 20 lipca 2008r., będziemy zobowiązani do uzyskania
    certyfikatu kwalifikowanego. Pobieżnie przejrzałem strony ZUS lecz
    nigdzie nie natrafiłem na informacje na ten temat.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2008-06-09 14:32:38
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Marek <a...@f...eu> napisal:
> [...]
    > certyfikatu kwalifikowanego. Pobieżnie przejrzałem strony ZUS lecz
    > nigdzie nie natrafiłem na informacje na ten temat.

    Znalazlem cos takiego:
    http://www.podpiselektroniczny.pl/zusinformacje.html
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-06-09 15:02:10
    Od: Marek <a...@f...eu>

    Jacek_P pisze:
    [...]
    > Znalazlem cos takiego:
    > http://www.podpiselektroniczny.pl/zusinformacje.html

    Przypuszczam, że te informacje "leżą w sieci" od wielu
    tygodni a zmiany są wprowadzone w ubiegłym tygodniu.
    Może ktoś z Szanownych Grupowiczów się zlituje i poda
    podstawę prawną. Próbowałem się dodzwonić do 3 firm
    wydających te certyfikaty ale bez powodzenia.

    Marek

  • 6. Data: 2008-06-09 17:42:24
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Hej :)

    Dnia Mon, 09 Jun 2008 17:02:10 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > podstawę prawną. Próbowałem się dodzwonić do 3 firm
    > wydających te certyfikaty ale bez powodzenia.

    Podstawy prawnej jeszcze nikt Ci podać nie może, choćby chciał.
    A to dlatego, że to wszystko jeszcze "w pieluchach".
    Jest projekt, który chyba jeszcze nie trafił tam, gdzie miał. Na stronie
    ministerstwa gospodarki jest takie cuś:

    http://www.mg.gov.pl/Serwis+Prasowy/Wywiady/Jedno+ok
    ienko+to+malo+bedzie+zero+okienka.htm

    Urywek:
    "Dlatego przygotowaliśmy projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji
    działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zgodnie z nim,
    ważność certyfikatów wydanych przez ZUS przed 21 lipca 2008 r. zostanie
    utrzymana do chwili ich wygaśnięcia. Do tego czasu przedsiębiorcy nadal
    będą mogli się nimi posługiwać. Potem jednak będą musieli nabyć bezpieczny
    podpis elektroniczny, bo po 21 lipca ZUS przestanie wydawać
    niekwalifikowane certyfikaty. Pozwoli to płynnie przejść z podpisu
    certyfikatem niekwalifikowanym stosowanym dotychczas na bezpieczny podpis
    elektroniczny. Projekt zmiany ustawy zostanie zgłoszony na najbliższym
    posiedzeniu Sejmu"

    wywiad jest z 26 maja br.

    Podejrzewam, że zdążą to klepnąć do 21-go lipca. Oby!

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)