  • Data: 2004-11-18 19:12:52
    Temat: Re: Certyfikat rezydencji
    Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla porządku - nazwa tego typu umów jest wysoce myląca, gdyż w zasadzie
    > bardziej adekwatny do treści tytuł powinien brzmieć "o nakładaniu
    > podwójnego opodatkowania" ;-)
    > Umowę z Niemcami zapewne mamy - szukaj w Dz.U. bo tam są publikowane.

    w zasadzie nie do konca - istnieja dwa glowne typu umow o unikaniu
    podwojnego opodatkowania z tego co wiem

    1) np. z UK, usa, szwecja, dania, finlandia - rzeczywiscie nalezaloby je
    nazwac o nakladaniu podwojnego opodatkowania, od dochodow zagranica (jesli w
    polsce jest sie rezydentem) placi sie podatek w UK, w polsce roznice miedzy
    tym co zaplacono UK, a tym co powinno sie zaplacic gdyby wyliczyc podatek wg
    polskich stawek

    2) np. z norwegia. francja, belgia itp. - jesli w polsce jest sie
    rezydentem, to od dochodow zagranica podatku sie nie placi w polsce,
    natomiast wpisuje sie je do zeznania podatkowego by ustalic odpowiednia
    stawke podatku od dochodow polskich (czyli mozna wpasc w wyzszy prog
    podatkowy od dochodow polskich)

    tyle w skrocie, bo specem nie jestem, a ponadto wazne jest by dokladnie
    analizowac kazda umowe

    swoja droga, czy jest cos takiego jak certyfikat nierezydencji? znaczy ide
    do urzedu skarbowego w uk, mecze ich by dali mi cerfytikat rezydencji
    (zakladamy ze spelniam warunki), a potem polski us sie przyczepia (pewnie
    wowczas przydaloby sie z polskiego us uzyskac certyfikat nierezydencji ;)

    i czy certyfikat rezydencji jest powszechny zagranica, bo wydaje mi sie, ze
    wiekszosc krajow wogole go nie uzywa i co wtedy?