eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony › Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
    From: "Artur M" <a...@b...com.px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie
    żony
    Date: Sat, 13 Nov 2004 20:42:04 +0100

    > Jak to mawiają: "każdy na własną odpowiedzialność"...

    Reasumując Twoje wypowiedzi i moją sytuację wniskuję, że:
    jeśli wezmę samochód w kredycie na mnie (i formalnie samochód
    jest moją faktyczną własnością),

    ------- przeczytaj to jeśli znajdziesz wystarczającą motywację ---------
    Jest moją faktyczną własnością, bo opłata wstępna (w wys. ok. 16 tys. zł,
    tj.
    ok. 20% wartości całkowitej) na pojazd będący centrum naszych dociekań
    będzie pochodziła ze sprzedaży innego samochodu. Jego zakup został
    częściowo sfinansowany (18 tys. zł, jako opłata wstępna, reszta w kredycie
    spłacanym przez nas oboje) ze sprzedaży mojego samochodu, który kupiłem
    jeszcze przed ożenkiem :-)
    Stąd wyciągnąłem wniosek, że mam prawo do uznania nowego
    nabytku jako mojej własności. Czy ten wywód ma sens? :-)
    ------- koniec wywodu -------------------------------------------------

    więc mogę nowy nabytek użyczyć żonie do prowadzenia DG, a żona:

    1. Może go wciągnąć do EŚT i amortyzować.
    2. O potraktowaniu jako koszty DG odsetek od kredytu raczej
    powinna zapomnieć, nie chcemy ryzykować.
    3. Eksploatacja samochodu będzie kosztem prowadzenia DG:
    naprawy, przeglądy, ubezpieczenie, benzyna brutto.
    4. .... o czymś jeszcze zapomniałem?

    Jeśli uważasz, że to wszystko nie trzyma się kupy, to może po prostu
    samochód ten kupi żona w leasingu i wtedy bez problemu
    będzie miała profity z tego powodu. Obawiam się tylko, że nie można
    leasingować samochodu bez kratki. Ponadto ten samochód -
    jak pisałem na wstępie - pochodzi z Zachodu, więc nie został
    za niego uregulowany w kraju VAT i o ile wiem, nie zostanie.
    Ale to temat na dalszą dyskusję i chyba na inną grupę.

    Artur