  • Data: 2011-02-23 22:55:28
    Temat: Re: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-23 23:21, mvoicem pisze:

    > Przecież biurokracji jest tyle samo, u nas dokumentem gwarancyjnym jest
    > faktura/paragon (jak żyję jeszcze mnie nikt o kartę gwarancyjną nie
    > pytał), u nich jest coś (nie wiem, pewnie karta gwarancyjna czy jakiś
    > inny dokument). Tak samo musisz coś wypisać/wystawić. Tyle że u nich
    > dochodzą jakieś durne zdrapki :).

    Wystawić - tak, ale wpisywać takiej gwarancji nigdzie nie musisz.

    > A może urzędników "stałych" jest mniej (chociaż mocno w to wątpię, może
    > chodzi o to że zdrapki obsługuje jeden pokój w ich urzędzie), ale za to
    > ilu musi być "lotnych" do kontroli nielegalnego obrotu zdrapkami? Nie
    > wiem jak ty, ale ja nie mam wątpliwości że taki obrót istnieje.

    Co masz na myśli pisząc o nielegalnych zdrapkach? Podróbki? Czy jak?

    > No i nie wierzę też, że ichniejszy system skarbowy nie ma ludzi
    > oddelegowanych do walki z procederem "1000 juanów normalnie, 1200 ze
    > zdrapką" :).

    Może podatki są na tyle niskie, że 1000 juanów normalnie, 1020 juanów ze
    zdrapką (a nie 1200) i możliwością wygrania chevroleta powoduje, że i
    tak 90% zapłaci 1020?

    Generalnie uważam, że dobrze jest podpatrywać ciekawe rozwiązania w
    państwie, u którego za 80 lat będzie służyć cała europa (celowo z małej
    litery ;) )

    --
    Liwiusz