    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciągniki siodłowe a nowy VAT
    Date: Wed, 7 Apr 2004 07:18:33 +0100

    Użytkownik "tp" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c4v1ne$ajf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zgodnie z nową ustawą VAT pojazdy samochodowe 2 osobowe żeby można je było
    > zaliczyć jako samochód ciężarowy muszą mieć ładowność co najmniej 593 kg.
    > Ciągnik siodłowy nie posiada ładowności !!!
    > W homologacji i w dowodzie rejestracyjnym jest napisane 0. (ciągnik ma
    > natomiast dopuszczalny nacisk na siodło)
    > konsekwencje :
    > - można rozliczyć tylko 5 tys. VAT od zakupu nowego, który średnio
    kosztuje
    > 300.000 zł
    > - wszystkie ciągniki jako auta osobowe nie mogą odliczać VAT od paliwa !!!
> [...]

    I nie tylko tego... Natomiast zastanawia mnie tez dzisiejsza informacja z
    PB, ze VAT od paliwa bedzie mozna odliczac po spelnieniu wzoru Lisaka i
    dodatkowo:
    "Autem ciężarowym nie będzie mogło zostać tradycyjne kombi ani tym bardziej
    hatchback, tylko auta typu MPV czyli duże, wielofunkcyjne vany."
    Czy ktos moze to zdanie podeprzec przepisem?

    Jestem wlasnie na kupnie samochodu (pewnie nie ja jeden:-) i chcialbym kupic
    jednak dobre auto (dobre=z mozliwoscia odliczania VAT od paliwa).

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk