  • Data: 2006-04-14 20:59:57
    Temat: Re: Ciąża i pensja na 3/4 etatu
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ideą zasiłku chorobowego nie jest motywacja do pracy, tylko płacenie
    > pracownikowi tyle "ile by zarobił jakby robił". No, 80% znaczy.
    > Nie mi tłumacz czy i jaki masz p. widzenia, ja przedstawiam to co
    > mi wychodzi z przepisów...

    Tak więc aby pracownik odczuł swoją nieobecność w pracy, pozostaje zapisać w
    regulaminie, że premia to jakiś % od zasadniczej za miesiąc poprzedni.

    To wobec tego mam inną wątpliwość. Czytałem przepisy ale nie rozumiem. A to
    może mieć znaczenie i przy premii.
    Do podstawy chorobowego biorę zarobki z 12 miesięcy ale faktycznie
    wypłacone, czy te, które są na umowie w miesiącu choroby.
    Przykład. Pracownik ma na umowie od stycznia do grudnia zasadniczą i
    motywacyjne a od stycznia dostaje na umowie tylko zasadniczą. w lutym (tylko
    zasadnicza poszedł na chorobowe). Licze mu wtedy tak jak zarobił, czy tylko
    z zasadniczej?

    > O ile się nie mylę wychodzi że oczywiście nie blokuje to możliwości
    > obniżenia *przyszłych* premii okresowych, co wykorzystywane AFAIK
    > było (jest?) w ten sposób, iż np. premie długoookresowe, roczne
    > na przykład (nazywane "trzynastkami") mogą jak najbardziej być
    > uzależnione od ilości dni przepracowanych (zdaje się że włącznie
    > z redukcją premii do zera).
    > Ale czy "trzynastka" za *poprzedni* rok nie powoduje wliczenia do
    > wynagrodzenia (a tym samym podstawy do rachowania chorobowego)
    > to pewności nie mam, wydaje się iż tak: dopiero NASTĘPNA trzynastka
> [...]

    Trzynastka przynajmniej w "budżetówce" wygląda tak, że jest wypłacana tylk
    oza czas efektywnie przepracowany, więc odpadają wszelakie nieobecności -
    jest pomniejszana za czas choroby, ale do obliczenia chorobowego w roku
    wypłaty 13-tki jest brana taka kwota jakby pracownik przepracował cały rok.

    > Idea raz jeszcze: *bieżące* chorobowe to "80% wynagrodzenia".
    > Z premiami i wszystkim co DOTĄD pracownik otrzymywał.

    Nie podoba mi się to, ale nie mam podstaw żeby ci nie wierzyć :)
    Słowem przekonałeś mnie.

    > Mi wychodzi ze niekoniecznie :)
    >
    > Co przemawia przeciw sprzeciwowi ??

    Zdrowy rozsądek mógłby przemawiać. Tyle, że ja się już dawno wyleczyłem z
    tego czegoś przy zus-ach.

    --
    świąteczne pozdrowienia
    PawełJ