    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Date: Mon, 24 May 2004 15:04:20 +0200

    Użytkownik Tadeusz napisał:
    > Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
    > Przecież wg aktualnych przepisów
    > a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,

    A przepraszam, o jakich przepisach mowisz?
    Bo na razie zapisales się w mojej pamięci nieznajomością przepisów o
    których sie tak chwacko wypowiadasz...

    Może mówisz więc o rozporządzeniu Min. Infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?

    Cóz tam widzimy... ano warunki techniczne jakim musi odpowiadac pojazd,
    w tym samochód ciężarowy.
    Np taki paragraf 8 ust.4 może być dla Ciebie dużym szokiem:

    "[...]
    4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu
    osób powinno odpowiadać następującym warunkom:[...]
    7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni
    ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis
    stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po
    dniu 29 maja 1999 r.;
    8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o
    dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna
    odpowiadać następującym warunkom:
    a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co
    najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń
    znajdujących się przed nią,
    b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby
    odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w
    dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
    c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu
    pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
    d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni
    równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej
    masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.
    [...]"

    Jak na moje piękny opis "kratki". Ale oczywiście kratka nie jest
    obowiązkowa, może to byc przegroda lita, np. blaszana lub drewniana (o
    ile dośc wytrzymała).

    > b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.

    Ależ oczywiście. Ale samochód ciężarowy bez trwale oddzielonej
    przestrzeni ładunkowej nie spełnia warunków do poruszania sie po drogach
    publicznych. A za poruszanie się po drogach pojazdem niespełniającym
    obowiązujących norm grozi mandat, a w wypadku gdy policjant uzna że
    samochód stwarza zagrozenie na drodzem - nawet zatrzymanie dowodu
    rejestracyjnego i wszelkie związane z tym niemiłe niespodzianki.

    Jakies kontrargumenty?
    Czekam niecierpliwie...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk