  • 1. Data: 2004-01-17 19:49:48
    Temat: Clif leasing
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Witam serdecznie
    Mam spory problem i moze wiecie jak pomoc???
    Mam samochod w leasingu z Clifa. A clif ledwo dyszy i od jakiegos czasu
    nie wystawia faktur na leasing tylko trzeba mu placic zgodnie z
    harmonogramem platnosci, ktory jest elementem umowy leasingowej. Po
    zakonczeniu umowy leasingowej wyrazilem chcec zakupu samochodu. I
    otrzymalem z Clifa odpowiedz, ze owszem, ale na razie trzeba czekac.
    Wiec w dalszym ciagu korzystam z auta. W zwiazku z ta sytuacja mam do
    Was pare pytan:
    1) Czy zaplacone przeze mnie bez faktury raty sa k.u.p. (jezeli
    opoznialem platnosc to dostawalem noty odsetkowe-woec musialem placic).
    2) Czy poniewaz nie zabrali mi samochodu, a ja korzystam z niego bez
    oplat to mam przychod z nieodplatnych swiadczen??? A jezeli tak to w
    jakiej wysokosci???
    3) Czy wydatki na paliwo, ktore ponosze obecnie po zakonczeniu umowy
    leasingu, a przed zwrotem samochodu sa moim k.u.p.????
    Pomozcie prosze!!!!!
    Z gory dzieki
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-01-18 09:10:31
    Temat: Re: Clif leasing
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wystawia faktur na leasing tylko trzeba mu placic zgodnie z
    > harmonogramem platnosci, ktory jest elementem umowy leasingowej. Po

    A to dziwne. Już dawno czytałem, że CLIF upadł i wszystkie jego samochody
    (nawet od tych klientów, co płacą regularnie) są zabierane na poczet długów,
    lub każe się ludziom za nie płacić rynkową wartość, jak chcą je mieć na
    własność?

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-01-18 11:23:56
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    długów,
    > lub każe się ludziom za nie płacić rynkową wartość, jak chcą je mieć na

    Gazet nie czytasz ? Przeciez SN uniewaznil upadlosc ...

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2004-01-18 15:10:01
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Clif istnieje i juz, ale powiedzcie co z moim problemem???

    Chris

  • 5. Data: 2004-01-18 23:45:45
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Witam,
    chciałabym podtrzymać ten temat, ponieważ mam podobny
    przypadek. Nie księguję kosztów z obawy, że je US zakwestionuje, ale
    jednak samochód jest w dalszym ciągu używany do dg.

    Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę jak do tych konkretnych przypadków z
    Clifem podchodzą US-y ??
    prosze o wypowiedź,
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-01-19 18:21:34
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Ewa Wolska napisał:
> [...]
    > jednak samochód jest w dalszym ciągu używany do dg.
    >
    > Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę jak do tych konkretnych przypadków z

    Ja księguję. Mam przelewy bankowe, harmonogram spłat, a nawet noty
    odsetkowe, które wystawili mi kiedy się kilka dni spóźniłem z zapłatą.
    Zaliczam do kosztów, ale czy dobrze robię skoro nie mam do tego
    faktury???? Może ktoś z Was wie??? Pomóżcie !!!

  • 7. Data: 2004-01-19 23:10:15
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

> [...]
    > Zaliczam do kosztów, ale czy dobrze robię skoro nie mam do tego
    > faktury???? Może ktoś z Was wie??? Pomóżcie !!!

    w moim przypadku leasingobiorca nie otrzymał ostatniej f-ry za czynsz
    i faktury "końcowej". W terminie powiadomił o chęci wykupu i zapłacił
    wynikajacą z umowy kwotę (również bez faktury ) W koszty poszło na
    podstawie dowodów wpłaty ( ale kwota bez VAT bo nie ma f-ry ).
    Samochód jest dalej używany w DG ala kosztów np. paliwa nie
    księguje.... ??? Samochód nie jest przerejestrowany.
    Też mam z tym "Zabę" .

  • 8. Data: 2004-01-20 07:59:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jan 2004, Ewa Wolska wrote:
    [...]
> [...]
    >+ i faktury "końcowej". W terminie powiadomił o chęci wykupu i zapłacił
    >+ wynikajacą z umowy kwotę (również bez faktury ) W koszty poszło na

    "Twój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, stojący na stanowisku że "umowa" jest

  • 9. Data: 2004-01-20 18:32:39
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Tue, 19 Jan 2004, Ewa Wolska wrote:
    > [...]
    >

    > "Twój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów ?
    > :)

    A skoro mam harmonogram spłat??? I ścigają mnie za każdym razem kiedy
    się opóźniłem we wpłacie i naliczają odsetki??? Po prostu pod każdy
    dowód bankowy podepnę ksero harmonogramu spłat leasingu. I chyba będzie ok.
    Chris

  • 10. Data: 2004-01-20 22:12:02
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

> [...]
    > takim sobie "dowodem księgowym" - czyli nim nie jest)

    "Twój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów ?

    Witam
    Tak, Gotfrydzie, "mój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów.

    Zgadzam się z Tobą, że sama umowa nie jest dowodem ksiegowym,
    ale umowa plus dowód wpłaty zgodny z umową dokumentuje jednak
    poniesienie kosztu.