  • 11. Data: 2004-01-20 23:12:07
    Temat: Re: Clif leasing
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, Ewa Wolska wrote:
    [...]
    >+ "Twój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów ?
    >+
    >+ Witam
    >+ Tak, Gotfrydzie, "mój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów.

    A to nie mam pytań :)
    Możesz służyć za wzorcowy przykład (na wypadek ponownej "wojny
    o wyższości...") że "kasa" czasem ma zalety :)
    [...]
    >+ ale umowa plus dowód wpłaty zgodny z umową dokumentuje jednak
    >+ poniesienie kosztu.

    Oczywiście. Dlatego wypada podawać sposób rozliczania :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-01-20 23:15:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, Chris Gold wrote:
    [...]
    >+ > "Twój przypadek" rozlicza się kasowo z kosztów ?
    >+ > :)
    >+ >
    >+ A skoro mam harmonogram spłat???

    Znaczy - ty dla odmiany rozliczasz "memoriał" ?
    To powiem tak: a gdzie masz "harmonogram" wymieniony jako
    dowód księgowy ? Nie, nie wykluczam - w rozp. ds. KPiR
    są "inne dowody zawierające potrzebne dane".
    Ale wygląda na naciągane :(

    >+ I ścigają mnie za każdym razem kiedy
    >+ się opóźniłem we wpłacie i naliczają odsetki???

    Ty masz prawo ZAŻĄDAĆ faktury !
    I IMHO nie robiąc tego "wystawiasz się".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-21 08:50:41
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    ---------------------------
    > Oczywiście. Dlatego wypada podawać sposób rozliczania :)

    :) :) :)

    Wracając do "mojego przypadku" - zobowiązania wynikające z umowy
    leasingu zostały zapłacone, samochód nie jest przerejestrowany, służy
    dalej DG, tankuje paliwo. ... Kosztów paliwa nie księguję, ale może
    znany jest jakiś sposób, żeby można je było ujnować w koszty (KPiR)
    Samochód "wisi w próżni" - Clif milczy, czas ucieka... :)

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-01-21 17:03:49
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Gotfrydzie
    Mam umowę, której integralną częścią jest harmonogram opłat. W umowie czarno
    na białym jest napisane, że leasingobiorca jest zobowiązany do uiszczania
    opłat w następujących terminach: i tu jest cała "rozpiska".
    Ponadto Leasingodawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w
    przypadku niezapłacenia przez Leasingobiorcę w terminie dwóch opłat i
    przejąć bezzwłocznie przedmiot leasingu.
    No i może fakt najważniejszy prowadze pełną księgowość.
    No więc jak może być tak udokumentowane czy nie??
    Pozdrawiam
    Chris

  • 15. Data: 2004-01-21 21:12:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Chris Gold wrote:
    [...]
    >+ No i może fakt najważniejszy prowadze pełną księgowość.

    Tu się poddaję. Nie mam pojęcia czy można umowę uznać za
    dokument księgowy na PK - co najwyżej "mniemam że nie".
    Czy można na podstawie umowy uznać za "należne" (pewnie
    tak), a czy można zapłatę uznać za dowód "uznania"... to
    juz nie wiem :(
    Następnym krokiem byłoby uznanie umowy ustnej...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-01-22 05:16:14
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    wiadomości
    zjan.zabrze.pl...
> [...]
    > tak), a czy można zapłatę uznać za dowód "uznania"... to
    > juz nie wiem :(
    > Następnym krokiem byłoby uznanie umowy ustnej...

    Umowę można uznać za koszt. Tak jest np. z umową wynajmu. Sprawa faktury,
    jast tylko kwiestią podatkową. Jeżeli ponosi się koszty z tytułu umowy
    związanej z prowadzoną DG, to można to zaliczać w koszty. Niestety, brak
    faktury uniemożliwia odliczenie VAT naliczonego, gdyż go nie ma. Cała kwota
    powinna wejść w koszt.

  • 17. Data: 2004-01-22 07:14:50
    Od: "Krzysiek" <k...@e...pl>

    No właśnie do tego dążę płacę 3.500 zł miesięcznie i całość idzie w koszty
    na podstawie dokumentów o których napisałem wcześniej i mam wrażenie, że
    będzie ok. Bo jeżeli kiedyś Clif wystawi mi fakturę za zapłacone raty to po
    prostu nie wrzucę jej w koszty, a kiedy to będzie????? Wszystko chyba w
    rękach sądu.

  • 18. Data: 2004-01-22 13:43:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, PiracyOEM wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Umowę można uznać za koszt. Tak jest np. z umową wynajmu.

    Uściślij: w ramach DG czy bez ?

    Bo *bez DG* - to na początek nie obowiązują przepisy o dokumentach
    księgowych, obowiązujące *wyłącznie* "właściwe" (PK/KPiR[1]/ryczałt)
    formy rozliczania *DG*. Forma może być ta sama, ale wymagania
    (dla DG czy najmu "bez DG" wobec sprzedaży/zakupu "DG") są różne :] !
    [1] nie bić za rozróżnianie PK/KPiR w ramach zasad ogólnych, komentarz
    Maddy czytałem !

    >+ Sprawa faktury, jast tylko kwiestią podatkową.

    Nie wątpię bo bym inaczej protestował że NTG ;)

    >+ Jeżeli ponosi się koszty z tytułu umowy
    >+ związanej z prowadzoną DG, to można to zaliczać w koszty.

    ...na podstawie dowodów księgowych. Chyba, że koszty księguje
    się kasowo, no to wtedy na podstawie dowodów wpłaty :)
    Umowa w jednym i drugim przypadku może przydać się - do
    uzasadnienia kosztu... IMHO :)

    >+ Niestety, brak
    >+ faktury uniemożliwia odliczenie VAT naliczonego, gdyż go nie ma.
    >+ Cała kwota powinna wejść w koszt.

    Jeszcze "lepiej" :]
    Należne 1000 zł netto (z umowy), faktury brak, w zamian proponujesz
    zaksięgować 1220 (zapłaconych) złotych.
    Ja się może już poddam :]

    Jak to powiadają ? "Każdy odpowiada za siebie" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-01-22 13:53:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, Krzysiek wrote:
    [...]
    >+ będzie ok. Bo jeżeli kiedyś Clif wystawi mi fakturę za zapłacone raty to po
    >+ prostu nie wrzucę jej w koszty, a kiedy to będzie????? Wszystko chyba w
    >+ rękach sądu.

    Jakiego sądu ??
    Od egzekwowania "wystawiania faktur" AFAIK jest Urząd Skarbowy,
    a nie sąd ! Sąd (NSA) wejdzie IMO dopiero w rachubę jeśliby
    US ci odpalił informację że masz się wypchać ;)
    Z p. widzenia cywilnego przecież wszystko może "wyglądać
    w porządku": ty płacisz, Clif potwierdza że "uznaje wpłaty
    i realizację umowy"...
    Że nie masz dokumentu księgowego ? A co to obchodzi sąd cywilny ?
    Chyba żeby pośrednio: wyliczasz ile "szkody" ponosisz wskutek
    płacenia zawyżonych podatków - i o nią skarżysz powoda.
    Albo ich skarżysz z Kodeksu Karnego/Wykroczeń :) - ale to inny
    sąd :) i obowiązuje pośrednictwo prokuratora (AFAIK).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-01-22 15:48:29
    Od: "Krzysiek" <k...@e...pl>

    W rękach sądu, bo to sąd ogłosi lub nie ich upadłość.
    Ja póki co nie zamierzam - jeszcze podawać ich do sądu. Chociaż może
    kiedyś???

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...