  • Data: 2005-05-09 09:40:42
    Temat: Re: Clo i akcyza na kamery po wejsciu do UE
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy istnieje jeszcze clo na przywiezione kamery video . Sklep w
    ktorym
    > chce kupic kamere i negocjuje cene , twierdzi ze na kamery z wejsciem DV
    IN
    > jest clo. Z tego co mi sie wydaje to od 1 maja ubieglego roku towary
    > importowane z UE nie ma cla a od maja tego roku zniesiono akcyze na
    towary
    > nia objete wczesniej. Fakt ze kamera jest produkowana poza Unia , ale
    nie
    > sadze ze podrzedny sprzedawca importuje bezposrednio z Japoni, tylko
    > napewno kupuje u przedstawiciela SONY w UE. Moze mie ktos oswieci jak

    Kupuje ze składu celnego zapewne.
    Przedstawiciel SONY nie wprowadza tego na obszar celny bo mroziłby kasę.
    A tak sprzedając mu ze składu jest tak jakby sprzedawał mu z Japonii
    (wątpliwe)
    lub Chin (bardziej prawdopodobne) bezpośrednio.

    Na towary przywożone z UE nie ma cła tylko jeśli:
    a) zostały w UE wyprodukowane
    b) zostały wcześniej dopuszczone do obrotu na terenie UE (odprawa celna)

    Pozdr