eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne) › Re: Co i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne)
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne)
    Date: Thu, 30 Sep 2004 11:15:29 +0200

    > US już o nim wie ?
    Muszę ich informować przed ?? A nie wystarczy jak pojawię się z rementem i
    resztą papierków na "do widzenia" ?

    > Osobowy czyli nie ma "problemu VAT".
    > Zamortyzowany już ?
    Nie wiem ? :(
    Wprowadzony w maju 2003, wartość początkowa 24 000 PLN

> [...]
    > środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala
    > się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji
    > (wykazie) podmiotu o zmienionej formie prawnej, podzielonego
    > albo połączonego.
    > 13. Przepis ust. 12 stosuje się odpowiednio w razie:
    > [...]
    > 5) zmiany działalności wykonywanej samodzielnie przez jednego
    > z małżonków na działalność wykonywaną samodzielnie przez drugiego
    > z małżonków
    > - jeżeli przed przerwą lub zmianą składniki majątku były

    Nie ! Nie bylimy wtedy VATowcami...

    > No i najwyraźniej nie ma podstaw do zaliczenia w koszt "wyposażenia
    > w rozumieniu przepisów" (czyli traktowanego jako "zwykły koszt" a nie
    > ST)....
    Nie zrozumiałem tego :( Możesz przybliżyć temat ??

    > IMHO szukać (groups.google.pl -> zaawansowane, grupe *.podatki) hasła
    > "do gołej ziemi" ;)
    OK :)

    > IMO inaczej: "co z VATem od 'towarów w rozumieniu VAT' czyli np.
    > ST i wyposażenie" od którego odliczono VAT.
    > Najwyraźniej: "zapłacić".
    Towarów będzie zero na dzień likwidacji, a od zakupu wyposażenia nie
    odliczaliśmy VATu ..

    > Nie wiem. Obawiam się że za pomocą NIPu "przywiązana" do podatnika.
    > Jak nowsza niż 3 lata i korzystano z "odliczenia" - to zwrot "odebranego"
    > VATu. IM*H*O !
    W jakiej wysokości zwrot tego VAT ? Kasę mamy zafiskalizowaną od lipca 2003
    (zakupiona w maju 2003)

    > Chyba NIE MA dobrej metody.
    :(

    > A skąd my wiemy czy "usługi" będą dla "ludności" czy "firm" ?? :)
    Wyłącznie dla firm

    > Na mój gust - nijak.
    > Remanent likwidacyjny żony w dniu kiedy *ona* kończy DG, remanent
    > początkowy kiedy *ty* zaczynasz.
    To będzie / MUSI być ten sam dzień

    > - otwierasz DG *przed* likwidacją i żona ci to i owo *sprzedaje*.
    No właśnie ! Czy zona może mi coś sprzedać ? Mamy wspólnotę majątkową

    > Oczywiście masz na głowie "transakcję z podmiotem powiązanym"
    > i rzetelność "wyceny rynkowej".

    > Z ciekawością poczytam innych (opcji) :)

    > ...tylko jeśli "przypadkiem" to będą te same dane ;)

    > IMHO "przerzucanie" korzyści nie przynosi.

    > A co to zmieni ??? Tak przychód z DG i tak też z DG...
    Dziękuję za odpowiedzi i poprosze o kolejne wskazówki
    Mariusz