    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co ma zrobić?
    Date: Wed, 4 Jul 2007 22:14:47 +0200
    <f63igi$7cl$1@atlantis.news.tpi.pl> <f63l80$2u4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f63lq2$4ge$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <0...@i...dyndns.org.invalid>
    <f63ncv$944$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <0...@i...dyndns.org.invalid>
    <f642bu$7k1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0706300934490.2844@athlon64>
    <f65nlc$nr5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0706302347160.4060@athlon64>
    <f66ql7$fpn$1@nemesis.news.tpi.pl> <1...@p...pl>
    <f68cih$7i1$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Witam!
    Czas miałem zaalokowany :), no to teraz dopiero się wtrącam.
    Primo - dzięki na namiar, bo poprzednio pogdybałem nieco wg opisu
    "z głowy czyli z niczego" ;)
    Secundo - pozwolę sobie zauważyć, iż dziwnym jest iż mimo upływu
    4 dni NIKT nie pofatygował się zajrzeć do bazy ISIP - jakby kto
    pytał, to tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20041101169&type=2&name=D20041169.pdf
    ....leży nowelizacja rozporządzenia :O (dziwne, nie? :D, acz przyznaję
    że dla tematu raczej bez znaczenia)
    Tak czy siak odpada argument o posiadaniu, jak rozumiem.

    On Sun, 1 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał

    Jak widać, jesteś nieścisły:

    .

    > Tak. Ale w każdym razie ma to być dokument.

    Dwie sprawy, żeby nie było za prosto.

    Dokument.
    Oświadczenie na przykład, tak?

    Czy może chcesz powiedzieć, ze oświadczenie dokumentem nie jest?
    :)

    Nie wtykam się do dyskusji, czy za składanie fałszywych oświadczeń
    można ew. rejestrującego pojazd wsadzić.
    Niemniej nie przypuszczam, aby dokument zawierające *błedne dane*,
    z powodów: (w szczególności ;))
    - działania pod wpływem błędu (jeden z drugim nie ma pojęcia jaki
    jest ustrój majątkowy wg KRiO)
    - umyślnego poświadczenia nieprawdy
    - działania pod przymusem :P
    ...przesądzał o własności.
    Nijak.

    A sprawa druga, to fakt że IMO co najmniej język naciągasz, twierdząc
    że "w szczególności" jakoby NIE dotyczyło dokumentu.
    Moim zdaniem tam jest wyraźnie "w szczególności jednego z dokumentów".
    W ogólności może być coś, co dokumentem nie jest.
    Na przykład jak inni pisali - podstawa ustawowa, w oparciu o inny
    dokument, który wcale nie stwierdza że osoba składająca wniosek jest
    właścicielem.
    Znaczy konkretnie w tym przypadku do wykazania własności, mimo braku
    dokumentu stwierdzającego własnosć pojazdu przez rejestrującego, mogłyby
    być (łącznie):
    - dowód nabycia przez małżonka
    - plus akt małżeństwa
    - plus oświadczenie małżonków że f-ra zapłacona została z majątku
    wspólnego.

    Żaden z tych dokumentów nie stwierdza własności - ale "poza
    szczególnością" wyniknie ona z przepisu.

    > A to nie będzie forma sprzedać albo darowizny?

    IMO nie.
    Skoro to jest odrębna czynność prawna... :)

    > Zresztą mniejsza o to.

    Zgoda.

    pzdr, Gotfryd