  • 1. Data: 2002-05-26 12:07:01
    Temat: Co można odliczyć z VATu?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadzę DG - usługi transportowe na ryczałcie + VAT i mam pewne
    wątpliwości co do tego co mogę odliczyć od VATu. Otóż, dzięki waszej pomocy
    wiem już na pewno że można paliwo (ON i sam. ciężarowy), części do
    samochodu, ale... no właśnie, zawsze jest jakieś ale. :)
    Korzystam z banku internetowego, drukując potwierdzenia przelewów, czy mogę
    wieć odliczyć od VATu zakup drukarki komputerowej, poza tym gdzieś przecież
    muszę prowadzić dokumentację - jak się ma do tego zakup nowego biurka???
    Co o tym sądzicie? Jak się to ma wobec ewentualnej kontroli, która i tak
    pewnie nigdy nie będzie miała miejsca? :-)
    Dzięki za wszelkie sugestie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 2. Data: 2002-05-26 20:45:03
    Temat: Re: Co można odliczyć z VATu?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > Co o tym sądzicie? Jak się to ma wobec ewentualnej kontroli, która i tak
    > pewnie nigdy nie będzie miała miejsca? :-)

    Drukarkę i biurko - ja sądzę że na 100%. Przecież podatnik jest zobowiązany
    do prowadzenia i przechowywania dokumentacji a drukarka i biurko są do tego
    niezbędne.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-27 06:16:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 26 May 2002, Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ muszę prowadzić dokumentację - jak się ma do tego zakup nowego biurka???

    IMO bez zastrzeżeń: w końcu oferty na czymś wypadałoby robić :)
    Choćby "zamierzać prowadzić dokumentację elektronicznie" (czyli
    drukować to i owo) też można, jak na mój gust !
    A takie "zamierzanie" to pewnikiem związek z przychodami ma ;)
    Co do biurka - grunt żeby się nie okazało że służy dzieciom
    (w ciapki, pokemony i zapchane podręcznikami) -:]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-27 14:16:58
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał
    w wiadomości
    anpol.com.pl...
    : [...]
    :
    : Co do biurka - grunt żeby się nie okazało że służy dzieciom
    : (w ciapki, pokemony i zapchane podręcznikami) -:]

    O!!!!! Urzednik Skarbowy sie odezwal co we wszystkim wietrzy oszustwo
    skarbowe:)

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 5. Data: 2002-05-27 20:02:42
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Co do biurka - grunt żeby się nie okazało że służy dzieciom
    > (w ciapki, pokemony i zapchane podręcznikami) -:]

    Bardzo się cieszę, ponieważ zawsze można coś oszczędzić. Zresztą dzwoniłem
    dziś do US i poinformowano mnie że rzeczywicie mogę odliczyć te wydatki ale
    muszę je wpisać do EŚT. Dotychczas nie prowadziłem takiej ewidencji
    ponieważ będąc na ryczałcie nie muszę. Czy teraz muszę takową zaprowadzić.
    Dodam że biurko będze kosztowało 200zł (wiem że malutko ale jest używane) a
    drukarka ok. 300zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 6. Data: 2002-05-27 21:44:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    [BTW: coś wężyki wyszły w subjeccie]
    On 27 May 2002, Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Dodam że biurko będze kosztowało 200zł (wiem że malutko ale jest używane) a

    Jak na mój gust to z ŚT przesadzili :) choć *możesz* toto tam
    wpisać. Nie wiem jak z EW na ryczałcie :(
    Niemniej obowiązek zaliczenia do ŚT jest od 3500zł !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-05-28 11:47:13
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205272341130.10791-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > [BTW: coś wężyki wyszły w subjeccie]
    > On 27 May 2002, Budzik wrote:
    > [...]
    zaprowadzić.

    Lepiej zaprowadź i wpisz. Możesz kupic gotowe zeszyty z tabelami i z opisem
    jak się wypełnia.

    > Jak na mój gust to z ŚT przesadzili :) choć *możesz* toto tam
    > wpisać. Nie wiem jak z EW na ryczałcie :(
    > Niemniej obowiązek zaliczenia do ŚT jest od 3500zł !

    Też uważam, że to przesada. Ale może nie powiedział im ile to kosztuje i
    myśleli że będzie to co najmniej BIURKO prezesa z mahoniu ze złotymi
    okuciami ;)
    Wpisać do ŚT można. Nic nie szkodzi, wpisujesz wydatek jednorazowo do KPiR.
    Te środki trwałe mają znaczenie przy likwidacji firmy, dla ciebie to tylko
    formalność.
    Niemniej jak zamierzasz używać ponad rok do ŚT wpisujesz.

    WS