  • 1. Data: 2002-05-26 05:21:58
    Temat: zwolnienie z pracy-WAŻNE
    Od: "Janusz Z" <z...@p...onet.pl>

    pracodawca chce mnie zwolnic z pracy w ramach redukcji 30lat pracy i50lat
    zycia (kobieta) czy ma on mi dac wypowiedzenie (odprawy itp)czy moze zadac
    bym napisała podanie o zwolnienie na wlasną prosbe (chodzi o TPsa)

  • 2. Data: 2002-05-26 06:52:59
    Temat: Re: zwolnienie z pracy-WAŻNE
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie może , ty natomiast mozesz jesli chcesz napisac podanie o zwolnienie

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-26 17:25:01
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Janusz Z <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
    ych napisał:acprfm$21i$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > pracodawca chce mnie zwolnic z pracy w ramach redukcji 30lat pracy i50lat
    > zycia (kobieta) czy ma on mi dac wypowiedzenie (odprawy itp)czy moze zadac
    > bym napisała podanie o zwolnienie na wlasną prosbe (chodzi o TPsa)

    W wypowiedzeniu musi sie znalezc uzasadnienie. jezeli bedzie to likwidacja s
    tanowiska z powodów ekonomicznych to nalezy sie odprawa czy odszkodowanie w
    wys 3 mies zarobków. Zadac by napisac podanie o zwolnienie moze, zadac kazdy
    wszystko moze, ale wtedy traci sie odprawe.

    Danuta

  • 4. Data: 2002-05-26 17:50:52
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz Z" napisał w wiadomości
    | pracodawca chce mnie zwolnic z pracy w ramach redukcji 30lat pracy i50lat
    | zycia (kobieta) czy ma on mi dac wypowiedzenie (odprawy itp)czy moze zadac
    | bym napisała podanie o zwolnienie na wlasną prosbe (chodzi o TPsa)

    Możecie rozwiązać umowę o prace za porozumieniem stron najważniejsze żeby w
    świadectwie pracy było, że to z przyczyn ekonomicznych. Inaczej przepadnie
    zaiłek przedemerytalny.

    ESka

  • 5. Data: 2002-05-27 06:15:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 May 2002, Janusz Z wrote:

> [...]
    >+ zycia (kobieta) czy ma on mi dac wypowiedzenie (odprawy itp)czy moze zadac
    >+ bym napisała podanie o zwolnienie na wlasną prosbe (chodzi o TPsa)

    -:O
    Czyżby chodziło o uniknięcie zaliczenia zwolnień do grupowych ?
    "Na własną prośbę" bym odradzał, co można stracić nie pamiętam :]

    Polecam zapoznanie się z wyciągiem pl.*.prawo (szczebel wyżej)
    np. taką metodą:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=zwolnienie&
    as_ugroup=pl.*.prawo&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_min
    m=1&as_miny=2001&as_maxd=26&as_maxm=5&as_maxy=2002&n
    um=100&hl=pl
    (tabelka wygląda jak niżej):
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +zwolnienie+group:pl.*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&as_dr
    rb=b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=26&as
    _maxm=5&as_maxy=2002

    ...ew. zapytanie tam ! (*.*.prawo)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-27 13:18:10
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Janusz Z" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    > pracodawca chce mnie zwolnic z pracy w ramach redukcji 30lat pracy i50lat
    > zycia (kobieta) czy ma on mi dac wypowiedzenie (odprawy itp)czy moze zadac
    > bym napisała podanie o zwolnienie na wlasną prosbe (chodzi o TPsa)

    Zgodnie z ustawą o tzw zwolnieniach grupowych (z 28 XII 1989 o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących
    zakładu pracy), jeżeli rozwiązanie umowy o pracę następuje z przyczyn
    ekonomicznych (art.1) (likwidacja stanowiska pracy redukcja zatrudnienia
    itp. pracownikowi należy sie odprawa - w Twoim przypadku 3-miesięczna
    (AFAIR). Tak jak napisała Danuta.
    Ustawa ta ma zastosowanie również w przypadkach indywidualnych zwolnień
    (art. 10) o ile wyłączną przyczyną zwolnienia są przyczyny ekonomiczne
    (piszę w skrócie - dokładne sformułowania są w ustawie -
    http://www.rp.pl/prawo/doc/pra0307.html).
    Przepisy te stosuje się również w przypadku rozwiązania umowy o pracę za
    porozumieniem stron (może więc prosić (ale nie żądać) o Twoją zgodę na
    porozumienie stron) jednakże musi być wyraźnie określone, że rozwiązanie
    umowy następuje z przyczyn określonych w ustawie.
    Generalnie zanim cokolwiek podpiszesz - zapoznaj się z ustawą i domagaj się
    określenia przyczyny rozwiązania umowy o pracę na piśmie
    W żadnym wypadku nie zgadzaj się na to żebyś to Ty pisała podanie o
    zwolnienie - to Ty wtedy wypowiadasz umowę o pracę i tracisz bardzo wiele
    (np. wspomniany przez ESkę zasiłek przedemerytalny, czy odprawę). Pracodawca
    nie może Cię do tego zmusić (nie stosując prawnie zabronionych środków -
    patrz artykuły o mobbingu w Gaz. Wyb. i in.).
    Darek