  • 1. Data: 2002-05-25 21:03:59
    Temat: podatek z zagranicy - co chce ode mnie US
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

    Pracujac w Anglii place tam podatek, potem wracam do PL i musze placic w
    naszym US.
    Wiem, ze jest umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania, nawet ja mam, ale
    nie wiele z niej konkretow praktycznych wynika.

    Ktos wie ile w koncu zaplace?
    Czy bede musial cos doplacac w US w PL?

    Dzieki za pomoc

    Bolek

  • 2. Data: 2002-05-25 22:22:25
    Temat: Re: podatek z zagranicy - co chce ode mnie US
    Od: w...@a...com (Weronikad)

> [...]
    >Wiem, ze jest umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania, nawet ja mam, ale
    >nie wiele z niej konkretow praktycznych wynika.

    Z tego co wiem, to jezeli placisz podatki w Anglii nie musisz nic placic w
    Polsce. Dla czego od dochodow uzyskanch w Anglii i tam opodatkowanych mial bys
    placic znow podatki w Polsce?

  • 3. Data: 2002-05-26 06:35:17
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

> [...]
    > Polsce. Dla czego od dochodow uzyskanch w Anglii i tam opodatkowanych mial
    Bo tak mowi prawo i kobieta z US
    chodzi o wyrownanie - czyli abym na pewno zaplacil nie mniej niz trzeba. Z
    zalozenia podatku w Anglii zaplace wiecej, ale rpawo jest prawem.

    Interesuje mnie jeszcze cos innego - mianowicie z podatku zaplaconego w
    Anglii czesc pewno mi zwroca, bo mimo wszystko bedzie to na tyle mala kwota,
    ze bedzie zwrot - i jak wtedy z podatkiem w PL?
    Dajmy na to, ze po powrocie z UK rozlicze sie z US, a po tym rozliczeniu
    dostane jeszcze zwrot z UK, wiec w rzeczywistosci zaplace podatku mniej niz
    powiedzialem w US - czy mam sie z tego rozliczac ponownie???

    Bolek

  • 4. Data: 2002-05-26 07:42:49
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    :
    : Ktos wie ile w koncu zaplace?
    : Czy bede musial cos doplacac w US w PL?

    Nie placisz podatku ale masz obowiazek zlozenia PIT o uzyskanych dochodach tam
    w Angli. Musisz to ujac w PICie jesli tego nie zrobiles mozesz mierc problemy

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

    :

  • 5. Data: 2002-05-26 15:22:03
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    A w roku podatkowym osiągasz dochody w Polsce ? I jeszcze jedno, ile czasu w
    roku podatkowym przebywasz w Polsce ? Może wcale nie musisz oddawać
    deklaracji podatkowej w Polsce
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 7. Data: 2002-05-26 20:22:58
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

    > A w roku podatkowym osiągasz dochody w Polsce ? I jeszcze jedno, ile czasu
    > roku podatkowym przebywasz w Polsce ? Może wcale nie musisz oddawać
    > deklaracji podatkowej w Polsce

    W UK bede wiecej niz 0,5 roku, wiec musze. Dokladnie wrzesien 2002- wrzesien
    2003 wiec lapie sie na dwa lata podatkowe w PL i dwa w UK (od kwietnia do
    kwietnia)

    Dochody w PL tylko na paru malych umowach zlecenie - ale moze powyzej tej
    magicznej kwot 2700 z kawalkiem

    Bolek

  • 6. Data: 2002-05-26 20:22:58
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

  • 8. Data: 2002-05-27 06:15:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 May 2002, Bolek LTC wrote:
    [...]
    >+ Ktos wie ile w koncu zaplace?
    >+ Czy bede musial cos doplacac w US w PL?

    Hm... Widzę *różne* komentarze :( czyli sprawa jasna nie jest.
    Kiedy czytałem ustawę to *wydawało mi się* że sprawa jest
    prosta:
    1. w .pl *zawsze* płacisz zaliczki na podatki (i masz je "z głowy")
    2. jeśli siedzisz ponad pół roku (tam jest w dniach !) w .pl to dodatkowo
    rozliczasz CAŁY dochód i liczysz różnicę między zaliczkami a podatkiem
    należnym *w .pl* - różnicę roliczasz w US.

    IMHO siedząc ponad 180+parę (:]) dni w .pl *doliczasz* zarobki
    zagraniczne, również te z krajów "z zapobieganiem podwójnego".
    Później odejmujesz (od wyliczonego podatku) to co zapłaciłeś
    w .pl i krajach "z zapobieganiem".

    Zdanie Waldemara że "nie płacisz" było mnie zaskoczyło !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-27 09:04:24
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    W roku podatkowym w UK nie będziesz chyba się załapywał więc tam pewno
    będziesz mógł wystąpić o zwrot podatku.
    Ale nie znam prawa podatkowego UK
    W Polsce w danym roku będziesz faktycznie więcej niż 186 dni więc musisz
    tutaj deklarować. Ale wpiszesz tam w taką rubrykę ile dostałeś, ile
    zapłaciłeś podatku i to najwyżej może podwyższyć twój próg podatkowy. Ale z
    tego co zrozumiałem tutaj zarobisz mało a więc nie masz co się martwić.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2002-05-27 14:15:54
    Od: "DarekS" <d...@p...onet.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...
> [...]
    > w .pl i krajach "z zapobieganiem".
    >
    > Zdanie Waldemara że "nie płacisz" było mnie zaskoczyło !

    Otóż to. Zapobieganie podwójnemu opodatkowaniu polega na tym, że płacisz
    zaliczkę tylko raz w jednym kraju.
    Ale tam gdzie się rozliczasz z rocznych dochodów musisz uwzględnić wszystkie
    dochody i zapłacić (przepraszam - wyliczyć) podatek wg obowiązującej tam
    skali podatkowej i tamtejszej ustawy o pdoof (odliczenia itp).
    Absolutnie więc zapobieganie podwójnemu opodatkowanu nie jest jednoznaczne z
    tym, że jak zapłaciłeś zaliczkę np w Bułgarii to w Polsce nie musisz się
    rozliczać . Być może że będziesz musiał dopłacić (bo np. w Bułgarii
    obowiązuje 15% podatku).

    Darek