  • 1. Data: 2011-06-22 07:48:32
    Temat: Co na to US
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Osoba prowadzi DG, rachunkowość KPiR. Posiada rachunek bankowy do tej
    działalności. Jest jednocześnie członkiem zarządu spółki zoo. Dokonuje
    przelewów z konta swojej DG za zobowiązania spółki zoo. Po 2-4 miesiącach
    rozlicza te zapłaty w imieniu spółki w księgach spółki. Sytuacja nie jest
    zdrowa ale czy to już czyn zabroniony wg kks?

    Bogdan

  • 2. Data: 2011-06-23 08:33:57
    Temat: Re: Co na to US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011, Bogdan wrote:

    > przelewów z konta swojej DG za zobowiązania spółki zoo.

    A kto płacił podatek od pożyczki? ;)
    (acz to nie żart)

    > rozlicza te zapłaty w imieniu spółki w księgach spółki.

    Rozumiem że dokumenty na "zwrot kasy" są?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-06-23 09:09:25
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > A kto płacił podatek od pożyczki? ;)
    > (acz to nie żart)

    > Rozumiem że dokumenty na "zwrot kasy" są?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    wiem, że to nie żart :(
    aby było ciekawiej wcześniej przed zapłatą zobowiązań z konta DG osoba
    pobrała zaliczki z kasy spółki na kwotę wyższą niż suma tych przelewów.
    Po 2-3 miesiącach księgowa rozlicza kawałki pobranej zaliczki dokumentem PK
    .

    pzdr, Bogdan

  • 4. Data: 2011-06-23 09:55:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011, Bogdan wrote:

    > aby było ciekawiej wcześniej przed zapłatą zobowiązań z konta DG osoba
    > pobrała zaliczki z kasy spółki na kwotę wyższą niż suma tych przelewów.

    A, to było zaraz tak napisać.
    Na mój gust owa osoba wobec tego zużyła "spółkową" zaliczkę na
    spółkowe cele.
    Ściślej: potrąciła z osobiście posiadanej zaliczki wierzytelność
    która powstała w wyniku zapłaty z konta DG.
    W myśl KC - potrącenie działa wstecz.
    Wniosek: pożyczki nie było.

    Na pytanie czy i jaki zarzut można postawić w takim przypadku
    ja odpowiedzi nie znam, może ktoś ma pomysł.
    Mi wygląda na "legalne".

    pzdr, Gotfryd