  • 11. Data: 2005-06-13 22:25:21
    Temat: Re: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...ja myślę że jak uwzględnili WSZYSTKIE koszty brutto - to ten też :)

    Tu nie o to chodzi. Jestem zatrudniany przez firme ktora mnie potem
    dalej kontraktuje. Od tego klienta dostaje 5600 i firma ktora mnie
    zatrudni sama nic nie dolozy. Wiec tu nie ma co kombinowac, ze strony
    "zatrudniajacej" firmy to jest czysta sprawa - dostane tyle i tyle i mam
    se wybrac jak chce.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 12. Data: 2005-06-13 22:47:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kocureq wrote:

> [...]
    > zatrudni sama nic nie dolozy. Wiec tu nie ma co kombinowac, ze strony
    > "zatrudniajacej" firmy to jest czysta sprawa - dostane tyle i tyle i mam

    Aha. No to zaczynają się kontrakty.
    A na ile te 5600 zł jest przewidziane. Bo ja to widzę na jakieś 2
    tygodnie i nie dłużej.

  • 13. Data: 2005-06-13 23:36:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek wrote:
    > Aha. No to zaczynają się kontrakty.
    > A na ile te 5600 zł jest przewidziane. Bo ja to widzę na jakieś 2
    > tygodnie i nie dłużej.

    na tyle na ile bedzie podpisana umowa. Czyli najprawdopodbniej rok.

    Firmie ktora mnie zatrudnia ufam. Wiec zamiast szukania dziury w calym
    prosilbym o porady na temat.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 14. Data: 2005-06-14 00:12:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kocureq wrote:

    > na tyle na ile bedzie podpisana umowa. Czyli najprawdopodbniej rok.
    >
    > Firmie ktora mnie zatrudnia ufam. Wiec zamiast szukania dziury w calym
    > prosilbym o porady na temat.

    Jeżeli jest tak jak napisałeś, że to są wszystkie pieniądze, które firma
    chce wydać, i twoje brutto ustali tak, żeby wszystki opłaty się w tym
    zmieściły to masz tak:

    a) umowa o pracę;
    jeżeli brutto ustalą na 4600 zł, to do wydania jest 5556 zł, czyli
    załóżmy, że 5600 zł. (bo pracodawca część dokłada z własnej kieszeni,
    dlatego nie da się brutto ustawić na 5600
    z tego ty na rękę dostaniesz 3064 zł z groszami

    z tego masz tak: opłacone: ubezpieczenie zdrowotne, ZUS, zaliczone okres
    pracy, wybór II filaru (ZUS przekaże część składek), prawo do urlopu,
    zwolnienia lekarskiego, obowiązuje cię kodeks pracy.

    Z tym, że minimalna płaca na pełny etat to osiemset złotych z groszami,
    czyli wystraczy tego na 5 miesięcy.
    Chyba, że zatrudnią cię na pół etatu wówczas wystarczy na jakieś 10
    miesięcy po 300 zł na rękę miesięcznie

    b) umowa zlecenie (zakładając, że nie masz zusu do opłacenia jako student)

    brutto 5600 zł -> Netto 4700.
    tu nie ma minimalnej stawki, czyli po prostu masz wykonać zlecenie za
    które dostaniesz taką kwotę i nikogo nie interesuje ile czasu na to
    poświęcisz. tydzień po godzinie dziennie, czy rok po 10 godzin dziennie.

    umowa zlecenie: nie wlicza się do stażu pracy, nie jesteś pracowanikiem,
    nie masz urlopów, nie ma czegoś takiego jak zwolnienie lekarskie, nie ma
    czegoś takiego jak godziny pracy. Masz po prostu wykonać to co ci
    zostało zlecone. Np. umyć wszystkie szyby. I nikogo nie ineresuje ile
    czasu ci to zajmie i jak ty to zrobisz. Możesz myć nawety rok, mają być
    umyte.

    c) działalność gospodarcza
    wystawiasz im fakture i dostajesz 5600 zł z których masz sobie
    opłacić wszystko sam. ZUS, składki podatek, księgową, nie wiem co jeszcze.
    niech ci się fachowcy od działalności wypowiedzą ile na tym
    pociągniesz. Miesiąc, dwa ?

    to by było na tyle.

  • 15. Data: 2005-06-14 07:17:31
    Od: maHo <m...@p...net>

    witek wrote:
    [ciach]
> [...]
    > zostało zlecone. Np. umyć wszystkie szyby. I nikogo nie ineresuje ile
    > czasu ci to zajmie i jak ty to zrobisz. Możesz myć nawety rok, mają być

    Mi się wydaje że mówisz o umowie o dzieło, nazywając ją umową zleceniem.

    pozdrav

    maHo

  • 16. Data: 2005-06-14 08:41:38
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek wrote:

    > Jeżeli jest tak jak napisałeś, że to są wszystkie pieniądze, które firma
    > chce wydać, i twoje brutto ustali tak, żeby wszystki opłaty się w tym
    > zmieściły to masz tak:

    To sie nie zrozumielismy, bo 5600 jest w skali miesiaca. Czyli w skali
    roku to bedzie 67200. Ale dzieki za wyliczenia - beda w skali miesiaca,
    przyda mi sie :)

    Jeszcze jakby komus sie chcialo policzyc ile to w przypadku DG wyjdzie :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 17. Data: 2005-06-14 12:09:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kocureq wrote:

    > To sie nie zrozumielismy, bo 5600 jest w skali miesiaca. Czyli w skali
    > roku to bedzie 67200. Ale dzieki za wyliczenia - beda w skali miesiaca,
    > przyda mi sie :)

    Aha.
    Ale to i tak niczego nie zmienia, bo właśnie w skali miesiąca liczyłem.