  • 1. Data: 2005-06-13 18:52:32
    Temat: Etat i działaność gospodarcza
    Od: "xanttia" <x...@N...gazeta.pl>

    Od 2 lat prowadzę działaność gospodarczą &#8211; sklep rozliczam się PKPIR i VAT. Do
    tej pory rozliczałam się z US co miesiąc na PIT5/Vat7. Pod koniec maja
    podjęłam prace na pełny etat i w związku z tym mam kilka pytań:
    1.Czy oprócz przelewu pensji na konto powinnam otrzymać jaki kwit od
    pracodawcy z rozliczeniem mojej pensji a jeśli tak to jaki?
    2.W jakich księgach mam odnotowywać pensje z etatu
    3.Jak teraz mam odliczać zus w PIT5

    Będę wdzięczna za wszelkie sugestie od osób, które znalazły się w podobnej
    sytuacji

    Xanttia

  • 2. Data: 2005-06-13 22:22:50
    Temat: Re: Etat i działaność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jun 2005, xanttia wrote:

> [...]
    >+ 1.Czy oprócz przelewu pensji na konto powinnam otrzymać jaki kwit od
    >+ pracodawcy z rozliczeniem mojej pensji a jeśli tak to jaki?

    RazNaRok !! :) Pit-11 czy jak mu tam.

    >+ 2.W jakich księgach mam odnotowywać pensje z etatu

    Zlituj się... na jakiej podstawie prowadzisz te księgi, znaczy:
    skąd wiesz co wpisywać a co nie ?
    Bo tego że pensji się do ksiąg nie wpisuje przeoczyć się chyba
    nie da... no, ja tak myślałem :)

    >+ 3.Jak teraz mam odliczać zus w PIT5

    *to* co płacisz można odliczać "tak jak zawsze" - czyli na bieżąco.
    To co płaci pracodawca nie jest we własnej DG nijak "widoczne".
    Ale *na koniec roku* rozliczając PIT-36 dopiero uwzględnia się
    wszystko co pracodawca rozliczył jako płatnik - najprościej
    wg zapodanego PITa-11 !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-14 16:04:17
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Ale *na koniec roku* rozliczając PIT-36 dopiero uwzględnia się
    > wszystko co pracodawca rozliczył jako płatnik - najprościej

    jeżeli mas zcały etat z np najniższą krajową to z tego co wiem trzeba
    tylko składkę zdrowotną odprowadzać, ale w ZUS trzeba odpowiedni papiór
    wypełnić.

    pozdrawiam

    Ania