  • 1. Data: 2002-08-06 10:08:02
    Temat: Co obecnie zamiast rachunku uproszczonego
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem płatnikiem VAT.
    Prowadzę sprzedaż tylko dla firm, więc nie mam kas fiskalnych. Na całą
    sprzedaż wystawiam faktury VAT.
    Chcę sprzedać całkowicie zamortyzowany środek trwały za cenę ok. 50 zł
    osobie fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej. Klient
    chciałby dostać jakiś dokument sprzedaży, ale żeby był z jego strony
    anonimowy (tzn. bez nazwiska i adresu nabywcy). Kiedyś wystawiało się w
    takim wypadku rachunek uproszczony, obecnie jak czytam przepisy to
    jedyny element, którego może nie być na fakturze VAT to NIP nabywcy,
    inne dane być muszą.
    Jaki dokument mam mu wystawić?
    Dodatkowo chodzi mi o to by przy jakiejś kontroli nie zapytano mnie co
    ja właściwie zrobiłem z tym środkiem trwałym

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2002-08-06 10:15:48
    Temat: Re: Co obecnie zamiast rachunku uproszczonego
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Nikt" [...]

    przepraszam za wyrazenie ale
    "cos pan kreci".

    > Jaki dokument mam mu wystawić?
    > Dodatkowo chodzi mi o to by przy jakiejś kontroli nie zapytano mnie co
    > ja właściwie zrobiłem z tym środkiem trwałym

    Chyba wlasnie o to chodzi...

    jak to co... zepsul sie , a ze byl "calkowicie zamortyzowany" i stary,
    wiec napisal Pan
    protokol likwidacyjny i "zlikwifdowal".

    > Z góry dzięki za pomoc.

    A jesli chodzi o klienta...
    Faktura dla osob nie prowadzacych DG
    nie musi zawirac NIP, Pan nie ma obowiazku legitymowania klienta.....

    Tylko po co to wszystko....

    Noguslaw

  • 3. Data: 2002-08-09 07:03:40
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > jak to co... zepsul sie , a ze byl "calkowicie zamortyzowany" i stary,
    > wiec napisal Pan
    > protokol likwidacyjny i "zlikwifdowal".

    Tylko, że sprzedaż tak zlikwidowanego środka trwałego będzie nieco
    niezgodna z prawem
    > A jesli chodzi o klienta...
    > Faktura dla osob nie prowadzacych DG
    > nie musi zawirac NIP, Pan nie ma obowiazku legitymowania klienta.....

    A czy musi zawierać nazwisko i adres?
    Jeśli musi to może mam obowiązek legotymować

    Czy nie można sprzedać bez faktury? jeśli tak to jaki dokument jest
    podstawą wpisu do PKPiR?

  • 4. Data: 2002-08-12 09:10:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Nikt" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tylko, że sprzedaż tak zlikwidowanego środka trwałego będzie nieco
    > niezgodna z prawem

    To fakt... wiec nie trzeba sprzedawac...

    > A czy musi zawierać nazwisko i adres?
    > Jeśli musi to może mam obowiązek legotymować
    > Czy nie można sprzedać bez faktury? jeśli tak to jaki dokument jest
    > podstawą wpisu do PKPiR?

    ja bym na panskim miejscu ten dysk wyrzucil....

    Boguslaw