  • 1. Data: 2002-08-06 06:52:50
    Temat: Darmowy program: ksiazka przychodow i rozchodow
    Od: "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com>

    Czy jest jakis darmowy program 'ksiega przychodow i rozchodow', 'ewidencja
    sprzedazy i zakupow' dla osoby prowadzacej DG ?.
    Chodzi o program free nie demo, trial, shareware.

  • 2. Data: 2002-08-06 07:24:44
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakis darmowy program 'ksiega przychodow i rozchodow', 'ewidencja
    > sprzedazy i zakupow' dla osoby prowadzacej DG ?.
    > Chodzi o program free nie demo, trial, shareware.

    Niedawno do Rzeczypospolitej byla dolaczona plyta CD z takim programem

  • 3. Data: 2002-08-06 08:15:32
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com> napisał w wiadomości
    > >

    > Niedawno do Rzeczypospolitej byla dolaczona plyta CD z takim programem

    ale czy ten program spełniał wymogi rozporządzenia o PKPIR????

    --
    A.S.

  • 4. Data: 2002-08-06 08:16:02
    Od: "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com> napisał w wiadomości
    > >

    > Niedawno do Rzeczypospolitej byla dolaczona plyta CD z takim programem

    Ten ktory przegladalem byl dla firm - wymagal kont ksiegowych

  • 5. Data: 2002-08-06 08:23:26
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:
    > Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten ktory przegladalem byl dla firm - wymagal kont ksiegowych

    Hmm... czegoś nie rozumiem. Czyzby firma nie mogła prowadzic KPiR??
    Czy KPiR jest nie dla firm a dla... własnie, dla kogo?

    Swoja drogą - program z Rzepy był lekko beznadziejny. Jeżeli odpalam
    program i nie wiem, co mam dalej robic bo jego intuicyjnośc jest
    zerowa, to szkoda czasu na jego naukę. Czas to pieniądz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-08-06 08:23:33
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > ale czy ten program spełniał wymogi rozporządzenia o PKPIR????

    program jest OK

    http://www.rp.pl/mala_ks/

  • 7. Data: 2002-08-06 11:24:00
    Od: "Janusz" <janftp@nospam_polbox.com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm... czegoś nie rozumiem. Czyzby firma nie mogła prowadzic KPiR??
    > Czy KPiR jest nie dla firm a dla... własnie, dla kogo?

    Pytalem sie o program dla osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza. Ten
    z Rzeczpospolitej zastopowal mnie na poczatku poniewaz wymagal wprowadzenia
    planu kont ksiegowych i dlatego uzalem ze jest on dla firm. Jezeli ktos
    prowadzacy DG uzywa tego programu to prosze o informacje.

  • 8. Data: 2002-08-06 11:41:16
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > poniewaz wymagal wprowadzenia planu kont ksiegowych i dlatego
    > uzalem ze jest on dla firm. Jezeli ktos prowadzacy DG uzywa tego

    Kolego.. ty chyba nie masz absotutnie pojęcia że działalność
    gospodarczą prowadzi się "pod firmą".
    Program *dla firm* to program dla prowadzących *działalność
    gospodarczą*. Masło maślane.
    Mylisz pojęcia, przypisujesz im jakieś dziwne znaczenia.
    Każda *firma* prowadzi działalność gospodarcza, bez względu na to,
    jaki system księgowy stosuje.
    Każdy prywatny przedsiębiorca to firma.
    Firmy prowadzą ewidencję przychodów (ryczałt), księge przychodów i
    rozchod, pełna księgowść lub opłacaja ryczałt.
    Określenie *program dla firm* nic nie oznacza.
    Program do KPiR, program do pełnej księgowości, owszem, wtedy wiadomo
    o co chodzi.
    "Program dla firm" - to tak jak "lekarstwo dla ludzi".
    Bardzo to precyzyjne, prawda?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-08-06 12:54:21
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Czy jest jakis darmowy program 'ksiega przychodow i rozchodow', 'ewidencja
    > sprzedazy i zakupow' dla osoby prowadzacej DG ?.

    Jest np. VATowiec na http://vatowiec.of.pl lub
    http://www.inet.pl/pk/brv.htm

    ale gorąco polecam rozwiązania komercyjne np.
    www.tgsoft.pl, http://www.scart.wroc.pl/, http://www.insert.com.pl/
    i wiele, wiele innych.

    Znajdziesz je przeszukując grupę lub po prostu za pomocą wyszukiwarki np.
    http://www.google.com.pl

    Mam prośbę i propozycję do szanownych grupowiczów.

    Czy znajdzie się jakiś niezależny serwer np. jakiegoś wydawnictwa, który
    będzie prowadził ranking
    oprogramowania dla firm ? Nie chodzi mi tutaj o wydawnictwa typu Enter,
    pobierające szmal
    za publikacje, ani o onet, mający swój ( wiadomo jaki ) produkt, lecz
    wydawcę niezależnego
    od producentów oprogramowania.

    Częściowo taką rolę spełnia http://www.polskie.programy.nom.pl/,
    ale brakuje tam tzw. hitów ;-)

    Myślę, że ranking miałby bardzo dużą oglądalność.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2002-08-06 15:51:07
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > planu kont ksiegowych i dlatego uzalem ze jest on dla firm. Jezeli ktos
    > prowadzacy DG uzywa tego programu to prosze o informacje.

    To jest program dla osób prowadzacych dzialalnosc gospodarcza. W potocznym
    rozumieniu slowa "firma" osoba prowadząca działalnosc tez jest "firmą".
    Widać jednak, ze różnie mozna to rozumiec .....

    Co do programu z Rzepy- jest to chyba jeden z najprymitywniejszych programów
    do prowadzenia KPiR, ale da sie na nim pracować, ma ewidencje vat, obliczy
    podatek. ... I jest darmowy.
    Łatwo zainstalowac i odinstalowac. Dobry do testowania dla poczatkujacych.
    Po nim doceni sie lepiej komercyjne programy, chociaz autorzy nad nim
    pracują ( byla aktualizacja)

    Te konta, które nalezy wprowadzic sa czyms innym niz konta "pełnej
    ksiegowosci". Mialy chyba sluzyc jako narzedzie pomocnicze dla prowadzacego
    KPiR do sporzadzania zestawien.