  • 1. Data: 2002-08-06 09:05:43
    Temat: Tylko dla zaawansowanych :) - sprzedaz WUG
    Od: <m...@s...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem: osoba prawna sprzedaje
    nie bedace inwestycja prawo wieczystego uzytkowania gruntu,
    ktore zgodnie z ustawami o rachunkowosci i PDOP
    bylo amortyzowane tylko bilansowo na konta grupy 400.

    Skoro WUG nie amortyzuja sie podatkowo to co
    teraz zrobic z takim umorzeniem - nie sadze by
    niepodatkowy koszt wplywal na okreslenie
    aktualnej wartosci WUG, niezbednej dla oszacowania
    podatkowych konsekwencji sprzedazy.

    Jak to ksiegujecie,

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2002-08-06 09:51:41
    Temat: Re: Tylko dla zaawansowanych :) - sprzedaz WUG
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > teraz zrobic z takim umorzeniem - nie sadze by
    > niepodatkowy koszt wplywal na okreslenie
    > aktualnej wartosci WUG, niezbednej dla oszacowania

    ..

    Dochód do odpodatkowania to przychód ze sprzedaży minus cena zakupu (a może
    nabycia tu nie mam jasnośći trzeba by poszperać w przepisach). Dochód
    bilansowy to przychód ze sprzedaży minus wartość nieumorzona.
    W księgach wynik bilnsowy na sprzedaży w 760 (zysk) albo 761 (strata).
    Można tak ale lepiej dać przychód ze sprzedaży w 760 a wartość nieumorzoną w
    761. Dzięki temu dla ustalenie dochodu do opodatkowania przychodów
    księgowych nie ruszasz, a od kosztów księgowych odejmujesz 761 i dodajesz
    cenę zakupu (nie wspominam o niepodatkowej amortyzacji bo i tak ją co
    miesiac wyrzucasz z kosztów podatkowych).
    Proste, łatwe i przyjemne :)

  • 3. Data: 2002-08-07 08:04:53
    Od: "Mirosław Lende" <m...@o...pl>

    Tak zrobie,

    dzieki,
    Michal
    PS. Przy okazji widze ze nie jestem jedynym maniakiem WS wsrod ksiegowych :)

  • 4. Data: 2002-08-07 10:14:26
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > PS. Przy okazji widze ze nie jestem jedynym maniakiem WS wsrod ksiegowych
    :)

    Coś trzeba robić, żeby nie zmienić się w trolla