  • 1. Data: 2002-11-06 13:28:13
    Temat: Co z tych rzeczy mozna odliczyć ?
    Od: "cotk" <c...@p...onet.pl>

    Jak w temacie:
    -kuchenka gazowo-elektryczna (elektryczny piekarnik)
    -zlewozmywak
    -wykładzina PVC (będzie przyklejona do podłoża)
    -okap kuchenny
    -bateria umywalkowa
    -nagrywarka CDRW
    -głośniki do komputera (komputer jest związany z wykonywanym zawodem)

  • 2. Data: 2002-11-06 18:45:09
    Temat: Re: Co z tych rzeczy mozna odliczyć ?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "cotk" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -bateria umywalkowa
    > -nagrywarka CDRW
    > -głośniki do komputera (komputer jest związany z wykonywanym zawodem)
    ---------------------------------------
    Napewno możesz odliczyć ( oczywiście chodzi o ulgi podatkowe) zlewozmywak,
    bateria umywalkowa, wykładzina jak na trwale założona .Co pozostałych to
    różnie wiele zależy od podejścia US .Kuchenka jeśli wolno stojąca to raczej
    nie ,okap ostatnio ktoś pisał ze odliczył i było OK ja osobiście też kiedyś
    odliczyłam.Jeśli chodzi o ulgę przyrządy i pomoce to myśle że jeśli jest
    związane z zawodem to można odliczyć.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-11-06 22:05:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kuchenka jeśli wolno stojąca to raczej
    > nie ,

    A nie ma już ulgi
    odrębnej na modernizację
    instalacji gazowej?

    CEZ

  • 4. Data: 2002-11-07 07:20:08
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Kuchenka jeśli wolno stojąca to raczej
    >
    > A nie ma już ulgi
    > odrębnej na modernizację
    > instalacji gazowej?
    >
    > CEZ
    -----------------------------
    Owszem jest ulga na modernizaje ale jakoś nie byłam przekonana że czy
    kuchenkę elektryczno gazowa można do tego podciągnąć dlatego napisałam
    raczej .Rozumiem że CEZ jest przekonany o zaliczeniu w ramach ulgi
    wymienioną kuchenkę wiec OK nie dyskutuje.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-11-07 08:31:32
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej .Rozumiem że CEZ jest przekonany o zaliczeniu w ramach ulgi
    > wymienioną kuchenkę wiec OK nie dyskutuje.

    Kuchenkę można podobnie jak piecyk gazowy w łazience, trudno podłączoną do
    instalacji kuchenkę uznać za wolno stojącą. Iwona

  • 6. Data: 2002-11-07 09:25:43
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:aqd8d9$qs5$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    > >

    > Kuchenkę można podobnie jak piecyk gazowy w łazience, trudno podłączoną do
    > instalacji kuchenkę uznać za wolno stojącą. Iwona
    Są też kuchenki podłączone do butli gazowej i te są chyba wolono stojące czy
    znowu się mylę ?
    Jolka

  • 7. Data: 2002-11-07 09:29:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > ---------------------------------------
    > Są też kuchenki podłączone do butli gazowej i te są chyba wolono stojące
> [...]

    Wydawalo mi sie, ze "wolnostojacy" nie zalezy od sposobu podlaczenia.
    Przeciez kazda kuchenka jest podlaczona.

    Karol

  • 8. Data: 2002-11-07 10:50:48
    Od: "cotk" <c...@p...onet.pl>

    Zadałem to pytanie i sam sobie odpowiem (i grupie) - nie wymyślając czy
    kuchenka jest na butlę czy
    na biogaz czy na drewno ....
    Kuchenka przeważnie (myślę że w 99%) jeżeli nie jest elektryczna jest
    podłączona do instalacji gazowej najnormalniej w świecie rurką i
    stoi sobie pod ścianą nawt kilka lat, chyba że akurat malujemy ściany i
    trzeba ją na chwile odłączyć...
    I O TAKĄ KUCHENKĘ MI CHODZIŁO
    I wiem teraz z samych źródeł (czyli US), że TAKĄ KUCHENKĘ MOŻNA ODLICZYĆ !!!

  • 9. Data: 2002-11-07 11:01:23
    Od: "cotk" <c...@p...onet.pl>

    Apropos kuchenek to kuchenka gazowo-elektryczna to jest coś innego niż
    kuchenka elektryczno-gazowa (wbrew pozorom)
    Gazowo elektryczna ma górne palniki na gaz a piekarnik elektryczny a
    elektryczno gazowa ma płytę grzejną na prąd a piekarnik gazowy.
    Takie wytłumaczenie znalazłem na jakiejś stronie producenta albo sklepu (nie
    pamiętam już)
    W każdym bądź razie tak czy tak jest to urządzenie gazowe, które musi być na
    stałe podłączone do instalacji gazowej.
    A więc wymiana starej "schorowanej" kuchenki na jedną z takich jest to moim
    zdaniem na pewno modernizacja instalacji gazowej w mieszkaniu.
    A takowa zgodnie z Rozporzadzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i
    Budownictwa z 21 grudnia 1996 r podlega odliczeniu.
    Amen.

  • 10. Data: 2002-11-07 13:11:15
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > A takowa zgodnie z Rozporzadzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i
    > Budownictwa z 21 grudnia 1996 r podlega odliczeniu.
    Podziwiam twoją wiedzę .Przekonałeś mnie w 100% o słuszności odliczenia
    kuchenki gazowo-elektrycznej.W przyszłości jeśli będziesz tak dobrze znał
    przepisy to się podziel z innymi a nie sprawadzaj wiedzę ludzi na
    grupie.Nikt nie wszechnicą wiedzy.
    Jolka