  • Data: 2007-06-04 21:50:04
    Temat: Re: Co z tym zrobić ? - lewa faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jun 2007, s...@a...pl wrote:

    > "Faktura została wystawiona" *nie zawsze* równa się "działalnosć jest
    > prowadzona".

    Możliwości znaczy mamy jak piszesz:

    > Przykład (z mojego życia): człowiek, od którego wynajmuję lokal, nie
    > prowadzi DG. Faktury VAT wystawia.
    > Przykład (mozliwy): wykonawca zlecenia (przy nieodpowienio stworzonych
    > umowach :) po przekroczeniu prouu wystawia faktury VAT - działalnosci nie
    > prowadzi
    > Przykład: człowiek wystawia fakturę VAT - nie prowadzi DG, działa na lewo
    > (to z czym mozemy mieć do czynienia w tym przypadku), wystawia lewe faktury.

    IMHO chodzi o p.3 i stwierdzenie, ze owa osoba prowadzi DG!
    Tyle że nierejestrowaną, lub jak kto woli - nielegalnie...

    > Dwa pierwsze są OK, trzecia nie.

    Ale trzecia polega na... prowadzeniu DG.
    Szczególnie w rozumieniu VAT zapis jest prosty i jasny: czynności
    traktuje się jako podlegające ustawie (a więc i definicjom z ustawy,
    a więc i definicji DG wg ustawy), cytuję:
    "niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz
    form okreœlonych przepisami prawa"

    :)

    pzdr, Gotfryd