  • Data: 2011-01-07 09:12:15
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-08 09:15, Maddy pisze:

    [ciach]

    > Łopatologicznie - prezes zarządu firmy informatycznej może nieodpłatnie
    > podejmować decyzje które muszą być podjęte przez organ zarządzający,
    > podpisywac pzrelewy, zawierać umowy itp., ale juz jak pojedzie na serwis
    > do klienta, trzeba mu zapłacić.

    No i tu pewnie jest to o co mi chodzi, jest tu na tyle dużo pola
    manewru, że można osiągnąć zamierzony efekt (choć jak wskazałeś nie
    zawsze) ale od czego są umowy o dzieło?

    > Za to płacisz ponad 34% podatku dochodowego.

    e tam... wystarczy np. wynająć nieruchomość takiej spółce (w końcu musi
    mieć siedzibę!), oczywiście po cenie rynkowej :), wynajem na dodatek
    jest jeszcze niżej opodatkowany.

    > I nie możesz spółki zamknąć z dnia na dzień, trzeba przeprowadzić
    > likwidację. Uchwała o otwarciu likwidacji to notariusz i opłaty KRS -
    > zamknięcie likwidacji - znowu ekstra opłaty KRS. Po drodze co roku ok.
    > 300zł za bilans.

    Jasne, ale porównaj te koszty z ZUSem

    > Masz pełną księgowość, którą ktoś musi poprowadzić - nawet jak się za to
    > zabierzesz sam, musisz kupić odpowiednie oprogramowanie, bo prowadzić w
    > exelu tego się nie da a na papierze (np. amerykanka) to jest wyższa
    > szkoła jazdy, bo trzeba dokładnie wiedzieć, co się robi.
    > Programy do KH są odpowiednio droższe od tych do PKPIR.

    Jasne, ale są i oferty prowadzenia PK za 250zł miesięcznie.

    > Konta bankowego dla spółki kapitałowej nie założy się w żadnym z tanich
    > banków, typu mBank.

    ok

    > Podsumowując - jak dla kogoś minimalny obowiązkowy ZUS to za dużo, bo
    > nie ma go od czego odliczyć (padała tutaj kwota 1000zł miesięcznie), to
    > nie stać go na założenie sp. z o.o.

    oj, właśnie niekoniecznie, choć rozwiązanie ze spółką wymaga dużo więcej
    wiedzy. Poza tym sp. z o.o. się może przydać w dłużej perspektywie :)

    PS: żeby nie było, jestem jak na razie tylko teoretykiem takiego
    rozwiązania, choć o praktykach słyszałem.