    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Części komputerowe a DG
    Date: Fri, 27 Feb 2004 12:51:38 +0100

    Lucyna wrote:

> [...]
    >
    > Wprawdzie temat byl juz poruszany, patrzylam w archiwum,
    > ale szczerze mowiąc dalej nie jest to dla mnie jasne,
    > a po drugie - znow się coś moglo zmienic w przepisach
    > od nowego roku, wiec pozwalam sobie zapytac...
    >
    > Mam 1-osobową DG, KPiR, zasady ogolne, VAT.
    >
    > Tak naprawde pracuję tam gdzie pracowałam na etacie,
    > i robię to co robiłam, zmieniła się tylko forma "zatrudnienia".
    > Ale nie o tym chciałam.
    >
    > Do pracy uzywam komputera i komputer jako narzędzie
    > jest w pełni uzasadniony w mojej działalnosci,
    > bo jest to praca biurowo-podobna, związana z obróbką

    Mysle, ze najprostrze wyjszie to wyprodukowanie sobie we wlasnym zakresie
    komputera z czesci kupionych oraz "bedacych wlasnoscia podatinka"

    > Mam jednak dosc stary komputer, kupiony prywatnie
    > na dlugo przed założeniem DG. I to wlasnie jego uzywam
    > cały czas do pracy. Wolno? Wolno!

    Jesli komputer istotnie jest "dosc stary" zastanow sie nad kupnem "nowego
    pudla" za ok 1000 PLN kupisz wszystko, co trzeba by komputer
    nadawal sie do pracy przez dlugie lata (obudowa, plyta procesor
    z went.. pamiec)
    do tego dolozysz bedace wlasnoscia podatnika monitor, dysk, CD-zlom
    i bedzie komp "jak nowy" Oczywscie jak chcesz odrobine luksusu, mozesz tez
    kupic Monitor.. lub dysk..

> [...]
    > i normalnie "wpuscic" w bieżące koszty w danym miesiącu?
    > (przyznam się, że w grudniu już to zrobiłam kupując
    > system operacyjny, ale sprzęt to chyba inna bajka).
    >
    > Mam więc wątpliwosci....
    > Czy wolno mi kupić "na firmę" częsci do komputera, który
    > nie jest "firmowy", nie widnieje w zadnych ewidencjach
    > środków trwałych, ani ewidencjach wyposażenia?
    >
    > Kiedyś czytałam, że owszem, części kupować mogę,
    > ale nie mogę ich wpuszczać w koszty, a dopiero,
    > gdy powstanie z nich caly, działający komputer,
    > to mogę go wciągnąć w środki trwałe firmy.

    No wlasnie... A bylo tam napisane ze wszystkie musza byc nowe ?

    Kupujesz wszystko w jednym miesiacu i skladasz kompa,
    ODDAJESZ DO UZYTKU, amortyzujesz jednorazowo...

    A potem mozesz go sobie ulepszac...

    > Choć tak w ogóle, to nawet gdybym kupowała
    > nowy komp, to nie chciałabym, aby był on w środkach
    > trwałych, nie chcę takich komplikacji.

    Alez to ZADNA KOMPLIKACJA..

    > Stare czesci mam zwyczaj wyrzucać lub rozdawać
    > dzieciom, po co mi przy tym komplikacje księgowo-podatkowe?

    No to wyrzucaj...

    > Tak więc - jutro chcę kupić pamięć RAM, a wciąż nie wiem
    > czy mogę to zrobić "na firmę" czy nie....

    Kupno RAM do starego komputera to "wyrzucony pieniadz..."

    ale to inna sprawa..

    Boguslaw