    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Części komputerowe a DG
    Date: Fri, 27 Feb 2004 18:51:38 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004, Lucyna wrote:

    >+ > jestem w podobnej sytuacji, ja przekazałem swój komputer na cele
    >+ > prowadzonej
    >+ > działalności gospodarczej, tzn napisałem pisemko ze przekazuję komp.
    >+ > o zadanych parametrach i o danej wartości rynkowej, wydrukowałem,
    >+ > podpisalem, wrzuciłem do segregatora i zaksiegowalem w koszty KPiR.
    >+
    >+ Jako koszt jednorazowo?
    >+ Coś mi się to dziwne wydaje.
    >+ Ja juz nic nie wiem.
    >+ Myslałam, że tak to mozna tylko w środki trwałe.

    Myślę że nie zaszkodzi tak myśleć.
    Co prawda czytając zapisy ustawy coraz mniej pewien jestem
    przeciwwskazań, ale... ale fakt że wyposażenie księguje się
    "specjalnie" może spowodować przyczepienie się.

    >+ A co zrobisz jak Ci sie ten sprzęt zestarzeje i bedziesz
    >+ chciał wymienic? Jak to sie wtedy odksięgowuje?

    Dopóki nic nie robi - to z księgowaniem też się nic nie
    robi. Co to znaczy "wymienić" ?

    >+ A co jesli niektore czesci zechcesz sprzedac?

    No to sprzeda. Przychód liczy się do przychodu z DG.

    >+ A co jesli zakmniesz dzialanosc?

    To zależy.
    Jak wyposażenie - to liczy się do remanentu koncowego.
    Ja ST - to nic się nie robi :) Od ST trzeba tylko zapłacić
    VAT, i to pod warunkiem ze się go miało prawo odliczyć
    przy zakupie (a z "osobistego" się nie miało to i VATu nie
    ma) lub było "modernizowane ponad 30% z odliczeniem VAT".

    >+ A co jesli kupisz nowy dysk, a za jakis czas zechcesz
    >+ inny, nowszy lepszy? Urzad skarbowy nie zakwestionuje
    >+ takiego wydatku jako zbytku?

    No to mi musiałby zakwestionować ;)
    Równie dobrze mógłby zakwestionować fakt przejazdu koleją
    I klasą ekspresu (zamiast II).
    Zdaje się że NSA orzekało iż to podatnik jest od określania
    co mu jest potrzebne, a US co najwyżej może się czepiać że
    mu coś NIEPOTRZEBNE :) - ale IMHO wtedy musi to być "wcale
    niepotrzebne" :)
    Przecież inaczej mirrorsety w komputerach nie byłyby
    kosztem (podobnie jak kontrolery do nich) itp...

    [...]
    >+ Ale chyba zbyt mętne jest to bagno, abym w nie chciała wdepnąć.

    Nie przesadzaj.
    ESTiWNiP oraz EW i tak musisz mieć - nawet jak puste.
    Przeżyjesz fakt iż coś wpisałaś :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)