  • Data: 2008-01-15 09:34:46
    Temat: Re: Części zamienne
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:

    > Pułapka polega na przeprowadzeniu remanentu rocznego. Jeśli od tego czasu
    > tych części nie zużyjesz, to musisz je w remanencie ująć i tym samym
    > wylecą ci z kosztów. Sytuacja z nimi będzie więc identyczna jak
    > z "materiałami do produkcji".

    Znam oczywiście konsekwencje sklasyfikowania części zamiennych jako
    materiałów do produkcji.

    Ale ja te dyski, zasilacze redundantne, etc traktuję raczej tak jak
    toner do drukarki, który wiadomo że po pewnym czasie się zużyje.

    Analogicznie dysk ma podany parametr MTBF (średni czas pomiędzy
    awariami) i zdrowy rozsądek nakazuje wymianę nawet sprawnego dysku zanim
    prawdopodobieństwo awarii stanie się niepokojąco duże.

    I dlatego zastanawiam się, z jakiego konkretnie przepisu wynika
    ewentualna konieczność traktowania części zamiennych tak jak materiałów
    do produkcji, a nie tak jak materiałów eksploatacyjnych których do
    remanentu rocznego nie wpisuję.

    Piotrek