  • 1. Data: 2005-03-18 13:41:21
    Temat: Czy WOŚP to organizacja pożytku publicznego?
    Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

    Czy darowiznę wpłaconą (przelewem) na tegoroczny WOŚP mogę odpisać od
    podatku jako sumę mieszczącą się w tym dozwolonym 1%?

    I jeśli tak, to czy moge jednocześnie odpisać przez PIT-O darowiznę
    wpłaconą na WOŚP zeszłoroczny? Jedno z drugim się nie 'pogryzie'?

    J.

  • 2. Data: 2005-03-18 17:47:49
    Temat: Re: Czy WOŚP to organizacja pożytku publicznego?
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d1elq0$l6e$1@news.mch.sbs.de...
> [...]
    >
    > I jeśli tak, to czy moge jednocześnie odpisać przez PIT-O darowiznę
    > wpłaconą na WOŚP zeszłoroczny? Jedno z drugim się nie 'pogryzie'?

    tu sprawdzisz czy organizacja ma status OPP, a WOSP ma status OPP
    http://opp.ms.gov.pl/index.php
    http://bazy.ngo.pl/search/wyniki.asp?szukanie=opp

    w PIT-O wpisujesz darowizny ktore przekazales w 2004 roku,
    1% odliczasz za przekazanie kasy do OPP od 1 stycznia do 30 kwietnia 2005
    rku.

    Jezeli w zeszlym roku wplaciles na WOSP to mozesz wpisac do PIT-O (ale
    musisz miec dowod przelewu),
    i dodatkowo odpisac sobie 1% przekazany na WOSP w tym roku

  • 3. Data: 2005-03-19 17:27:02
    Od: KM <k...@m...pl>

    Jarek P. napisał(a):
> [...]
    >
    > I jeśli tak, to czy moge jednocześnie odpisać przez PIT-O darowiznę
    > wpłaconą na WOŚP zeszłoroczny? Jedno z drugim się nie 'pogryzie'?

    TAK