  • 1. Data: 2005-03-18 12:09:13
    Temat: rozliczenie sie tegoroczne a podatek z angli
    Od: "redrum" <r...@t...pl>

    Witam, czytalem archiwum znalazlem 1 watek o otym ale chodzilo o irlandie
    nie o anglie.

    chcialbym uzyskac pomoc od was, otóż pracowalem w 2004 r w polsce pare
    miesiecy(jakies2tys zl zarobione), potem wyjechalem do angli ipracowalem tam
    3miesiace(kolo 3tys funtow z czego angole odciagnelimi podatek i stawke
    zdrowotną). Teraz zupelnie niewiem czy musze sie rozliczyc z tego co mi
    wlasnie zwracaja z zagranicy(dostane przelew) i wogule jak mam to wszystko
    zrobic?
    czy bede musial cos doplacac tu w polsce? moze bede musial oddc caly ten
    zwrot naszej skarbowce?
    Czemu pracując w anglii nieprzebywajac na terytorium polski musze placic
    panstwu polskiemu!?!

    pozdrawiam i licze na w miare zrozumiałą odpowiedz, i wskazówki w jak sie z
    tego rozliczyc.
    Ps. jestem studentem.i mam 23lata (moze sie to przyda)

  • 2. Data: 2005-03-18 12:27:21
    Temat: Re: rozliczenie sie tegoroczne a podatek z angli
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Czemu pracując w anglii nieprzebywajac na terytorium polski musze placic
    > panstwu polskiemu!?!

    Bo nieograniczony obowiązek podatkowy. POczytaj se ustawe.

    jurek

  • 3. Data: 2005-03-20 08:47:13
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "redrum" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z tego rozliczyc.
    > Ps. jestem studentem.i mam 23lata (moze sie to przyda)

    wypełniając pit-36 łączysz wszystkie dochody z 2004 roku (z Polski i
    Anglii). Od tak "połączonych" dochodów obliczasz podatek należny wg stawki
    polskiej.
    Ale ten podatek, który zapłacił za ciebie pracodawca w Anglii możesz sobie
    odliczyć od podatku obliczonego wg stawki polskiej od całości uzyskanych
    dochodów.
    Tylko, że to odliczenie ma swój limit!!! Od kasy którą zarobiłeś w Anglii
    oblicz sobie gdzieś na boku podatek wg stawki polskiej (łącznie z kwotą
    wolną).
    Kwota którą w ten sposób obliczysz jest górną granicą odliczenia (nadwyżka
    nie podlega odliczeniu).
    Funciory przeliczasz wg kursu banku z którego usług korzystasz z dnia
    wpływu kasy na rachunek walutowy.

  • 4. Data: 2005-03-31 19:57:46
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie podlega odliczeniu).
    > Funciory przeliczasz wg kursu banku z którego usług korzystasz z dnia

    Jeszcze jedno: od przychodów z Anglii (po przeliczeniu na zł) możesz odjąć
    równowartość 30 diet (1 dieta to 32 GBP). I taką kwotę wykazujesz w zeznaniu
    i od niej liczysz podatek wg stawki polskiej