  • 1. Data: 2005-03-18 13:07:32
    Temat: Czy ktos moj pracodawca mnie oszukal??-odprowadzone zaliczki
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Witam

    W zeszlym roku pracowalem na umowe zlecenie. Umowa opiewala na kwote
    900zl brutto. Dostalem od swojego pracodawcy(dodajmy bylego:)) PIT11 w
    ktorym istnieja nastepujace kwoty :Przychod 2984 koszty uzyskania
    przychodu(nie wiem skad wzieli ta kwote) 204,5zl, dochod 2779,5 i zaliczki
    pobrane przez platnika 145,6.
    Wydaje mi sie iz 19% z 2984 wynosi troche wiecej niz 145,6(566,95) a
    dostawalem na reke kwote po odjeciu wszelki podatkow. Co jest nie tak? Moze
    gdzies sie pomylilem ?
    Oprocz tego oczywiscie oplacany bylo ubezpieczenie zdrowotne i
    spoleczne:558,31+188

  • 2. Data: 2005-03-18 13:12:15
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Przepraszam napisalem ta wiadomosc na szybko, umowa byla na czas okreslony a
    nie na umowe zlecenie.
    Pozdrawiam Marek

  • 3. Data: 2005-03-18 14:42:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
    > Witam
    >
    > W zeszlym roku pracowalem na umowe zlecenie.

    o pracę. sam napisałeś

    Umowa opiewala na kwote
    > 900zl brutto.
    miesięcznie ?

    Przychod 2984
    Ile pracowałeś miesięcy? wygląda mi, że dwa, ale tego nie napisałeś.
    Skąd oni wzięli 2984 nie wiem. Może ktos się rąbnął w cyferkach

    > koszty uzyskania
    > przychodu(nie wiem skad wzieli ta kwote) 204,5zl,

    2 miesięce po 102.25. Takie są koszty.

    rezty mi się nie chce liczyć.

    > Wydaje mi sie iz 19% z 2984 wynosi troche wiecej niz 145,6(566,95)

    źle ci się wydaje, bo zaliczkę nie liczy się od brutto.

    > Oprocz tego oczywiscie oplacany bylo ubezpieczenie zdrowotne i
    > spoleczne:558,31+188

    no to teraz już wiesz gdzie jest twoje 19% podatku. W zdrowotnym

  • 4. Data: 2005-03-18 18:31:36
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Sprawa jest bardzo prosta(dlatego nie podalem ilosci miesiecy):
    - umowa o prace
    - dochod: 2984
    - koszty 204,5
    - ZUS: 559,31+188
    - (dochód - ZUS-koszty)*19% = 2032,5*19%=386,18 a w picie jest iz platnik
    odprowadzil 145zl(przy kazdej wyplacie byl scigany podatek i ZUS tak
    przynajmniej powinno byc).

    Rozumiem iz nie chce Ci sie liczyc - ale cos tu sie chyba nie zgadza. Prawda
    ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-03-18 18:41:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > - (dochód - ZUS-koszty)*19% = 2032,5*19%=386,18 a w picie jest iz platnik
    > odprowadzil 145zl(przy kazdej wyplacie byl scigany podatek i ZUS tak

    A gdzie zjadłeś zdrowotne odliczane od podatku, dopiero ta reszta jest
    zaliczką odprowadzona do US.

  • 6. Data: 2005-03-18 18:47:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > przynajmniej powinno byc).
    >
    > Rozumiem iz nie chce Ci sie liczyc - ale cos tu sie chyba nie zgadza. Prawda

    Leń jesteś i tyle.
    Z kosztów widać, że umowa była na dwa miesiące
    Zakładając , że dochód jest OK, to 2984 /2 = 1492 zł brutto miesięcznie

    w Skali miesiąca to
    brutto 1492
    KUP = 102.25
    zaliczka na podatek = 72.84
    zdrowotne = 103.09zł
    ZUS =279.15zł
    Przemnóż sobie razy dwa i przestań czepiać się księgowej.

    Z racji zaokrągleń grosze mogą się nie zgadzać.

  • 7. Data: 2005-03-18 18:52:22
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > A gdzie zjadłeś zdrowotne odliczane od podatku, dopiero ta reszta jest
    > zaliczką odprowadzona do US.
    Rzeczywisci zjadlem zdrowotne, to jest ta kwota 188zl w pozycji ZUS. Ale po
    uwzglednieniu tego faktu obliczenia wygladaja tak (przepraszam ze przy
    okazji tez ucze sie wypelniac PITY ale niestety nie mam nikogo kto moglby mi
    w tym pomoc):

    - umowa o prace
    - dochod: 2984
    - koszty 204,5
    - ZUS: 559,31
    - Zdrowotne 188
    - (dochód - ZUS-koszty)*19% = 2220,19*19%=421,83 -188=233,83 a w picie
    jest iz platnik
    odprowadzil 145zl

    Mam nadzieje iz nie straciles cierpliwosci...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-03-18 19:34:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > okazji tez ucze sie wypelniac PITY ale niestety nie mam nikogo kto moglby mi

    pomoc lezy darmowa w internecie
    www.pity.pl

  • 9. Data: 2005-03-18 19:52:10
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest iz platnik
    > odprowadzil 145zl
    >
    > Mam nadzieje iz nie straciles cierpliwosci...

    Myślę , że mylisz brutto z netto lub twoja umowa trwała dwa a nie trzy miesiące
    świadczą o tym koszty uzyskania wykazane przez płatnika w wysokości za dwa
    miesiące . Jeśli kwota przychodu brutto podana przez płatnika odpowiada
    prawdzie to wyliczona przez niego zaliczka jest podana w wysokości prawidłowej.
    Płatnik po za zdrowotnym odliczył Ci 2x 1/12 ulgi kwoty wolnej czyli 145,46 od
    wyliczonego podatku i zaliczkę zaokrąglił do pełnych dziesiątek groszy.

    Pzdr-Kriss

  • 10. Data: 2005-03-19 00:09:25
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

> [...]
    > ZUS =279.15zł
    > Przemnóż sobie razy dwa i przestań czepiać się księgowej.
    >

    > Z racji zaokrągleń grosze mogą się nie zgadzać.

    Strasznie drazliwy z ciebie czlowiek. Może i jestem leń ale co do Twojej
    kultury nie będe sie wypowiadał.
    Po co odpowiadać skoro masz zamiar przede wszystkim pokazywać swoją wyższość
    i obrzucać obelgami. Może lepiej milczeć niż silić się na odpowidzi....
    Kriss odpowiedział rzeczowo i na temat.