    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy ZUS przysyła upomnienie do zapłaty?
    Date: Tue, 16 May 2006 08:18:43 +0200

    achtung napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Jak w temacie. Czy ZUS przysyła upomnienie do zapłaty zaległych składek.
    > Jeżeli nie zapłaciłem 10.05 to kiedy się upomni i w jaki sposób? Czy
    > otrzymam jakieś kary, czy tylko odsetki? Jak to wygląda w praktyce.
    > Zalegam z jedną składką.

    Z moich obserwacji wynika że upomni sie po 4-6 tygodniach - od paru
    miesięcy przyśpieszyło rozliczanie bieżących składek, przynajmniej w
    zakresie określenia zobowiązań płatnika.

    Przyślą wezwanie do zapłaty. Dadzą chyba 7 dni na zapłatę (plus odsetki,
    o dziwo ZUS nie nalicza kosztów wezwanie).

    Jak nie zapłacisz mogą zacząć egzekwować - wejdą na konto itp.

    Jak zapłacisz, to najlepiej zaraz zadzwonić do ZUS do tej osoby która
    podpisywała wezwanie i poinformować ja, że zapłacone (czasem proszą o
    potwierdzenie faxem). W ZUSie wpłaty księgują się do 14 dni nie licząc
    czasu jaki idzie przelew więc dla własnego dobra lepiej jest zawiadomić
    osobę która może to zobowiązanie skierować do egzekucji że pieniądze juz
    idą bo na ich jeszcze długo nie zobaczy w systemie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813