  • Data: 2003-08-19 17:06:31
    Temat: Re: Czy ZUS wymaga NIP ?
    Od: "" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ZUS identyfikuje ludzi przede wszystkim na podstawie PESELa. Myślę, że
    > nie powinni się czepiać braku NIPu (niby po co im to, skoro im nie
    > płacisz?).
    >
    > Bożena

    A moze po to, ze renta jest dochodem i ZUS co roku wystawia pit-y do US, a
    przeciez na nich nr NIP sa obowiazkowe. Przynajmniej tak jest w przypadku rent
    wypłacanych przez ZUS. Przypuszczam, ze takze w przypadku rent socjalnych
    wydawanych przez MOPS. A co do nadania nipu - ja wystapilem o jego nadania
    zaraz po skonczeniu 18 lat, bedac jeszcze uczniem szkoły sredniej, by wlasnie
    pozniej nie miec zadnych problemow. Tak czy inaczej radze wystapic o nadanie
    nipu - na pewno nie zaszkodzi. Pozdrawiam.