eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy były BANKRUT może prowadzić działalność gospodarczą ? › Re: Czy były BANKRUT może prowadzić działalność gospodarczą ?
    From: "Grzesqu" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy były BANKRUT może prowadzić działalność gospodarczą ?
    Date: Thu, 9 Mar 2006 18:37:43 +0100

    > Masz rację.
    > Ale zauważ że po zajęciu udziałów spółki również nie masz takiej
    > możliwości. Będzie dywidenda - komornik ją "chap"...

    To jednak zasadnicza różnica, bo spółka może funkcjonować i wygospodarować
    zyski (które pójdą na spłatę zobowiązań), a mając firmę samemu od razu
    zlikwidowana jest taka możliwość. Oczywiście nie twierdzę, że nie można
    zaleźć pozytywnych stron tego rozwiązania, ale uważam, że jako całość jest
    złe. Np. załóżmy ze dłużnik pozyska środki na inwestycje, komornik nie
    będzie się zastanawiał czy to jego czy nie jego - są na kocie i nie są
    przeznaczone na roszczenie o większej wymagalności (jak płace) więc jej
    "chap"!

    Inna strona, że komornik prawdopodobnie długo nie będzie czekał na
    dywidendę. Jednakże będzie musiał zanalizować co jest dłużnika, a co nie.

    PS

    Nie jest moją intencją stwierdzenie, że bankrut powinien mieć prawo i
    możliwości "wielokrotnej plajty", wręcz przeciwnie.

    Grzesqu