    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy cos mi grozi? PILNE
    Date: Fri, 12 Mar 2004 10:06:36 +0100

    On Fri, 12 Mar 2004, Massai wrote:
    [...]
    >+ > Fantastyczna rada. Nie o to pytalem. Swoja wiedze mam. Wiem
    >+ > ze od ok 10.000 EU bank ma obowiazek sprawdzic itd, itp,
    >+
    >+ To źle wiesz. Przy wpłatach powyżej 10 tys. ZŁOTYCH bank informuje US.

    Skąd takie coś wiesz ?
    A nie jest tak coś w pośrodku powyższych zeznań ?
    Mniej więcej tak że bank informuje, i owszem, ale nie US tylko
    Głównego Inspektora czegoś tam ? (tego od "prania pieniędzy" !)
    Tego czy ów inspektor jakoś kontaktuje się w US nie wiem.
    To że np. pytanie o dochody określonego NIPu ;) może powodować
    zastanowienie czemu pytanie padło jest oczywiste :)
    Nadto banki AFAIK mają "wewnętrzne" regulaminy dotyczące "sprawdzania
    operacji": powyżej pewnego progu (IMHO zależnego od banku !)
    operację muszą potwierdzić dwie osoby (znaczy: dwu pracowników
    banku). Sądzę że sporo tu obecnych doświadczyło takiego zjawiska :)

    >+ Nawet przy wpłacie gotuwkowej wpłacający musi się wylegitymować.
    >+ Już lepiej gdyby ci wpłacił 4 razy po 9 tys. i raz 4.

    A to mi nijak nie pasuje. O ile pamiętam w ramach "kontroli przepływu"
    było jakoś tak że bank ma obowiązek zwracać uwagę na *łączne* operacje.
    Ale przepisów z tej działki chyba nawet na HDD nie mam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)